Inlägg från: Thildasmamma09 |Visa alla inlägg
  • Thildasmamma09

Hon sa kön mer eller mindre utan att titta mellan benen på barnet?

Förstår din frustration, lite klantigt gjort tycker jag av henne men samtidigt; det är vad det är hihi

• Thildasmamma09
    Anonym (Anonym) skrev 2014-04-12 18:33:20 följande:
    Ja, hon kollade liksom inte direkt på kön, därför tycker jag att hon egentligen inte kan säga en sådan sak, för att hon inte kan vara säker utan att titta ordentligt. Hade jag velat veta och hon tittade direkt på könet och sa att det troligtvis är en tjej, då är jag helt med men nu gjorde hon inte detta. Ska jag ta förgivet att det är en tjej nu eller ska jag ta det som att vi inte vet könet, hur hade du gjort? :S

Jag hade tolkat det som att man inte vet, en överraskning helt enkelt, men förstår om du känner dig förvirrad.
  • Thildasmamma09
    Anonym (Anonym) skrev 2014-04-12 19:21:11 följande:
    Kan även påpeka att i vår kommun är det ganska nytt med könbestämning, man har inte fått veta innan,. Och det har varit väldigt mycket fel kring detta, och då har det också kollat direkt på könet men ändå haft fel.

Ja så kan det faktiskt vara, jag har en kompis som väntade en flicka i höstas och ut kom en pojk
  • Thildasmamma09
    Anonym (Anonym) skrev 2014-04-12 19:34:34 följande:
    Jag som inte ville titta. Nu känns de som vi måste boka privat istället , annars kommer man nog gå och ta förgivet att det är en tjej fast man inte vill ta något förgivet :P

Gör det som känns bäst för er jag ville veta kön för att jag ville handla allt innan, och då inte bara könsneutralt utan jag ville ju köpa klänningar om det var en flicka liksom är glad att vi kollade, för hade inte orkat gå på shoppingrunda direkt efter ändå
Svar på tråden Hon sa kön mer eller mindre utan att titta mellan benen på barnet?