Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Äter ni inget mer efter middagen?

Vi äter middag vid 18 och sen en kopp te och kanske en frukt vid 20:30.

att äta middag vid 17 går ju inte om man jobbar vanliga kontorstider som vi gör.

• Fjärilslarv
    Natulcien skrev 2014-04-11 15:10:42 följande:
    Vi tränar regelbundet båda två också, så vi behöver energi.
    jag tränar också mycket, och äter 4-5ggr om dagen =)
  • Fjärilslarv
    hallontroll skrev 2014-04-11 17:01:27 följande:
    Jag äter alltid nåt på kvällen. Lite keso , en frukt , grönsaker. Jag vaknar annars att jag är hungrig. Men jag äter väldigt lite till middag , så 2 måltider blir inte mer än en vanlig middag. Jag har storlek 32- 34 i kläder eller handlar barnkläder.
    oj :/
  • Fjärilslarv
    Minniemousemommy skrev 2014-04-12 15:36:13 följande:

Men jag tycker inte att man ska äta mellan måltiderna, jag vill att mina barn ska vara hungriga. Men det är som sagt det som passar oss bäst bara. Dom som gillar mellanmål får ju ha det om dom vill. Mina barn äter ungefär var 4de timme och det är precis lagom för att dom ska vara hungriga till maten, men alla är ju olika. De gångerna vi äter mellanmål här hemma brukar vi äta nyttiga kakor formade som muffins. Det går alltid hem, och frukt är också bra. Men ja, alla gör ju som dom känner är bäst :)

Mina favoritmellanmål/snacks:

Russin, havregryn och fullkornsvete-muffins.

Blåbär och havregryns-muffins.

Fruktglass. Endast färskpressad fruktsaft och frukt/bär i.

Hemmagjorda muslikakor.

Tipsar verkligen om dessa. Jättegoda och nyttiga för er som har dålig inspiration för mellanmål.

men om ni äter var 4.e timme så äter ni ju mellanmål....
    frukost, lunch och middag är ju de tre huvudmålen, allt utöver det är ju mellanmål, snacks osv och ni äter väl en gång på kvällen också?
  • Fjärilslarv
    Minniemousemommy skrev 2014-04-12 16:58:25 följande:

Frukost vid ca 9, lunch vid 1 middag vid 5 och kvällsmat vid 9. Fyra timmar mellan varje mål,

Bortsett från när man sover då.

Jag ser kvällsmat som ett mål, för vi äter mycket mat då också. Det är ganska likt våra frukostar. Mellanmål ser jag som en frukt då och då, en macka eller lite flingor. Det är bara mättande en kort stund och jag gillar det inte. OM andra gillar det så är det ju bra men jag vill hellre att mina barn, jag och min man äter stor mål 4 gånger om dagen med 4 timmars mellanrum. Det funkar som sagt bäst för oss och jag mår bäst när jag äter med det schemat.
    ok, men de flesta anser att 3mål mat om dagen är huvudmåltider och resten mellanmål.
    mina mellanmål består av t ex smoothies t ex, det är ju 3-4 fruker och så turkisk yoghurt som är mixat. men jag ser det som ett mellanmål i alla fall, eftersom det är utanför frukost, lunch och middag.
Svar på tråden Äter ni inget mer efter middagen?