• Redaktör

Hur många aktiviteter går ditt barn på per vecka?

Hur många ordnade aktiviteter barn har beror såklart på saker som ålder, intresse och ekonomi. Berätta gärna hur ni gör i din familj och hur ni tänker kring hur många aktiviteter som är lämpliga för barn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många aktiviteter går ditt barn på per vecka?
  • Gurkburken

Mina barn, 7, 12 resp 14 år gamla, har bara varsin aktivitet men den aktiviteten (fotboll, handboll) utövas alltifrån 1 till 5 ggr per vecka.

12- och 14-åringen har oftast fotbollsträning + match 3-5 ggr per vecka.
    7-åringen har handbollsträning 1 gång per vecka och någon gång per månad ett matchsammandrag.

• Lattjo

Min tioåring här gitarr en dag i veckan och schack två ggr i veckan. Till hösten ska han börja med fäktning också. Fyraåringen ska börja med fotboll till hösten. Hon skulle ha börjat i höstas redan men jag kände att tre år var lite väl litet.

• Lattjo

Jag tycker att det är viktigt med någon form av aktivitet men det får inte gå ut över skolarbetet.

• Duckan

Hon har en aktivitet i veckan.  Vi har betat igenom gympa, dans och nu är det karate 7-åringen testar.
    Vi gillar inte att vara upplåsta vid aktiviteter på helgerna och även om vi kan betala så tycker jag att 2000 kr per termin för en grej är mer än nog.

• Radhuspinglan

Min son gick på teaterskola då han var 2,5 år. Han fullkomligt älskade det! :D Nu har vi flyttat, han är snart 3,5 år, och har för tillfället ingen fritidsaktivitet. Han ska dock börja på bollekis snart. Får se om han gillar det...

• Schna

Inga just nu. Min äldsta har just aldrig pallat mer än skolan men ändå provat det mesta.

It takes a fool to remain sane
  • Mrs K

5-åringen går på dans och kör, eftersom hon älskar musik och rörelse. Känner att det skulle ha varit bra med en vända på simskola snart med men det är svårt att få plats där vi bor.

3-åringen har inga aktiviteter än.

Vi började med aktiviteter när vi märkte att det fanns intresse från barnet. (om man inte räknar babyrytmik, men den tror jag mest var för min skull i början. För att få träffa lite andra vuxna  )

Jag tror att det är olika från barn till barn vad och hur mycket som är lagom. Det viktigaste är att de har kul och att man har tid, ork och råd.

• CeeJay

Röstar på 2 i veckan.

Båda mina tjejer tränar handboll två gånger per vecka. Yngsta tjejen spelar även trumpet men det är på skoltid, dock har hon ibland uppträdande och träning på helger.

Döttrarna är 8 och snart 10 år. Det räcker absolut för oss, i och med att dom är "lite äldre" har dom ju även läxor osv och måste ju få vila/leka. Mer än 2 aktiviteter per vecka (även om det skulle bli på 3 dagar (tex handboll 2 dagar och tex instrument 1 dag)) är vårt absoluta max ) Cool

• Eisa

Min 5-åring går på gymnastik en gång i veckan.

Svar på tråden Hur många aktiviteter går ditt barn på per vecka?