Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

FDFMGA skrev 2015-02-13 09:46:33 följande:
    Men "O" - nu är du väl ändå mer oresonlig än vanligt.
    Det kan du väl inte mena
    Om du klickar på visa endast "O" så kommer du att finna att du ifrågasätter att länken cirkulerat, du får då en hänvisning till en artikel i Metro som bland annat anger hur mycket länken cirkulerat på sociala medier.
    Jag är helt med på att länken 'cirkulerat' i vissa kretsar.
    Överhuvudtaget är det väl så att antifeminister ofta korspollinerar varandra såtillvida att den ena gör en feministsatir som sedan resten av gänget använder som exempel på hur feminister ärSkrattande

Man kan väl inte med bästa vilja i världen påstå att antifeministerna höll sig framme när gud skulle fördela hjärnceller, ibland verkar det som det bara blev en över till dem - att dela på.

I den här tråden har vi ju också en hänvisning till den antifeministiska bloggen "Jämställdhetsfeministen" som ett exempel på feministiska tokerier.

Tja, för somliga tycks det vara fredagen den 13 året om - såtillvida att de har ständig otur när de försöker dra igång tankeapparatenTomte
    Också det vanliga FMGA svammlet. Pratar du också mycket med din katt?

• oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-02-13 10:09:17 följande:
    Ja, det händer att jag pratar med min katt.
    Det ante mig, på gränsen till djurplågeri antar jag
    Men min katt har inte samma uppmärksamhetsbehov som du så det blir inte sådär jätteofta.
    Märker att det här med uppmärksamhetsbehov är något du ofta funderar på
    Fast jag tycker nog att om du vill diskutera katter så är du på fel avdelningSolig
    Inte så intresserad. Du, Digestive och era katter får hänga där själv tyvärr.Solig

• oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-02-13 10:16:22 följande:
    Tja, det var ju i allra högsta grad relevant av dig att länka till Metroartikeln när "O" undrade om det fanns några som tog satiren på allvar.
    Har jag aldrig undrat över. Borde du väl ha kunnat se du som lusläst mina inlägg i denna tråden
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 10:26:28 följande:
    Sverigedemokraterna utgör inte en paraplyterm för flertalet skilda ideologier och propagandatrollen till sverigedemokrater som spammar sönder dessa forum med olika kulörer av samma skit, dras med alla rätt över en och samma kam.
    Du behöver inte cementera din dubbelmoral än mer, den är redan välbränd
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 10:55:30 följande:
    klumpa ihop feminism oavsett ideologisk härkomst och likställa varenda feminist med extremism 
    Jag likställer inte varenda feminist med extremism, din läsförståelse är ju lika kass som FMGAs. Jag säger att extremisterna inte går att skilja från satiren. Tyvärr får de vettiga feministerna lida för detta då alla går under paraplybegreppet. 

Väldigt komiskt dock att du blir så till till att du tappar läsförståelsen för att du inbillar dig att någon begår samma misstag som du själv gör med SD och SDare
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 10:55:30 följande:
    Vad skulle skilja dessa propagandatroll åt, sättet att skriva och använda smiles? Gör man ingen skillnad på att klumpa ihop ideologiskt identiska propagandatroll som spammar
    Problemet är ju att du drar SD och SDare över en kam. På frågan "Varför hatar du SD?" skriver du "För att de ljuger och för att hela strömningen kan likställas med lögnare" (ditt första inlägg i SD tråden).

Du gör precis samma sak som de som säger att feminismen är kass för att vissa feminister är tokar.

Fascinerande hur svårt det kan vara med lite självinsikt
  • oOOo  oOOo
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 11:14:40 följande:
    "Varför hatar du SD?" 
    *"Varför hatar folk SD?"
    skulle det ju vara, om man skall citera korrekt och det skall man ju.
  • oOOo  oOOo
    Bjoer skrev 2015-02-14 11:01:11 följande:
    Nja, alltså, det handlar om skrivteknik. Allt inom citationstecken behöver inte vara verkliga citat. Tycker det framgick rätt tydlig att det bara var ett exempel.
    Det tyder på dålig argumentationsteknik att sätta ord i andras mun. Men visst förekommer det när någon är ute efter att fabulera.
    Bjoer skrev 2015-02-14 11:04:40 följande:
    Det gäller ju i princip alla fenomen. Kristendom, islam, böghat, antifeminism, ateism osv. Det finns tokstollar inom alla genrer.
    Och än sen då? Vad har det med faktumet att göra att feminismen lider av detta och därför är det svårt att skilja satir om feminism från verkliga alster av sådana som kallar sig feminister. Ursprungsfrågan var ju just detta, att vissa hade svårt att se att det var satir.
    Bjoer skrev 2015-02-14 11:09:25 följande:
    Men herregud! Mening ett (1) i artikeln:

"En kritisk text om det populära SVT Flow-programmet "Morran och Tobias" har fått stor cirkulation på sociala medier, och gjort många arga."

Du sa att du läst artikeln, till och med kommenterat den, ändå verkar du inte har någon koll på vad det står i den. Försök häng med lite nu.
    Som jag redan sagt så förvånar det mig inte att den artikeln 'cirkulerat' i vissa kretsar som tex bland feminist jounalister på metro Skall man visa att den 'cirkulerat' rent allmänt så får man ju visa lite statistik på det då.
    Försök häng med lite nu. 

• oOOo  oOOo
    Bjoer skrev 2015-02-16 11:11:18 följande:
    Ingen har satt ord i någon annans mun. Det är du som har dålig läsförståelse och missuppfattade det som ett verkligt citat när det handlade om ett exempel.
    Hela iden med att skriva något inom citationstecken är ju att låtsas att någon säger något. Ganska rakt av en halmgubbe. Sorgligt att det skall vara så svårt att förstå, men det är väl just därför debatterna här på FL är så bedrövliga.
    Men vissa försöker påstå att feminismen är mer extrem just för att en del har svårt att skilja satir från verklighet. Det argumentet faller alltså eftersom det gäller i princip vad som helst. Förstår du?
    Nej, det gäller verkligen inte vad som helst. Det gäller just sådana strömningar som innefattar extremism. Som feminism tex. Men jag är väl medveten om att 'two wrongs make a right' är ett argumentationsfel som också är utbrett här på FL. 
    Jag tror nog inte feministjournalisterna på metro är där den cirkulerat, utan snarare fejjan och bland antifeminister. Metro gjorde nog lite research innan de skrev att den cirkulerat. Därför citerar jag artikeln. Försök häng med lite nu.
    Så länge du använder 'tror nog' och 'nog' kanske du skulle kolla upp det först innan du börjar gnälla över att någon inte accepterar saker rakt av för att någon tomte på metro tycker något.

• oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-16 16:06:36 följande:
    Kan dock medge att sådana förlöjligande talcitat går under bältet och knappast bidrar till en god debattmiljö samt snuddar på en form av härskarteknik - med andra ord, ber om ursäkt.
    Tack, du har en hel del självinsikt trots allt
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-16 16:11:29 följande:
    Du verkade lite vilse i pannkakan. Jag ville hjälpa dig lite. Kunskap är makt. 
    Tack för hjälpen då Obestämd Var i pannkakan befinner du dig då?
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?