Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Flaskpostaren skrev 2014-04-11 18:18:02 följande:
    Vilka ska jag ta med då? De som inte syns?
    Det enda som räknas är ju det folk ser och läser. Sen vad du tycker är ju värt 0.

ta med mig, som sagt, till exempel. vad jag anser har ett värde. dessutom är det nåt du kan dels lära dig av för din egen fortbildnings skull, dels referera till föratt dels verka insatt och dels sprida sanningens ord vidare.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Flaskpostaren skrev 2014-04-11 18:18:02 följande:
    Vilka ska jag ta med då? De som inte syns?
    Det enda som räknas är ju det folk ser och läser. Sen vad du tycker är ju värt 0.

men för all del, fortsätt du att citera folk som inte vet vad feminism betyder, och referera till det som feminism, jag hoppas bara (eller inte) att du inser att det får dig att se okunnig ut, att du rereerar till dumma källor.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Sous skrev 2014-04-11 20:02:25 följande:
    Jag förstår att priviligerade grupper alltid, historiskt sett, känner sig hotade när de förfördelade grupperna kräver att de ska ge upp sina privilegier.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    grind skrev 2014-04-11 20:13:08 följande:
    Feminism är per definition emot jämställdhet. Alla sunda människor är motståndare till feminism.

wää, snutt, du har ju fattat fel. *kram*
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Rikard skrev 2014-04-12 00:01:50 följande:

Mr me, jag har nu läst igenom alla dina inlägg och för att göra det hela enkelt så kan man säga att jag tycker tvärt emot dig om i stort sett allting. Många av dina inlägg är bland det dummaste och mest fördomsfulla jag läst på mycket länge. Om jag skulle gissa på partitillhörighet skulle jag säga Sverigedemokrat.

• puss
    jimboz skrev 2014-04-12 10:25:24 följande:
    Kom igen nu. Många har försökt argumentera sakligt mot mr me men han har en alldeles särskilt irriterande förmåga att tillskriva en åsikter man inte besitter, vända dövörat till och avfärda allt som "kvinnlig logik" eller "feminismsmörja". Han kallar var och varannan vetenskapsfientlig samtidigt som han själv gissar hejvilt och aldrig kan presentera några stöd för sina påståenden. Han hånar och raljerar och så fort någon svarar på samma sätt börjar han gapa om att han blivit personligt påhoppad. Och det är knappast sakligt att skylla varje samhällsproblem på feminister och invandrare. Tvärtom är det ganska kvinnohatiskt och rasistiskt.
  • puss
    Fagerlund skrev 2014-04-12 10:55:46 följande:
    Inte förespråkar, men leder till att macho-mannen blir populär. Det är en oavsiktlig konsekvens.
    Nej det är det inte.
  • puss
    Plopps80 skrev 2014-04-12 19:19:02 följande:
    I stort sett alla feminister tyckte det var rätt av den muslimske mannen i trollhättan att vägra skaka hand med en kvinna, just för att hon var kvinna. Han anmälde kvinnan då han kände sig kränkt och fick ca 50.000:- i skadestånd. Kvinnan var ju den som verkligen blev kränkt men feministerna är bara på mannens sida. Det är typiskt för nutidens feminister de är då rakt inte på kvinnornas sida som de borde. Nej man sympatiserar med män som kränker kvinnor.

vilka feminsiter är det du hänvisar till nu?
    *puss puss puss puss*
  • puss
    sextiotalist skrev 2014-04-13 11:50:03 följande:
    Nej, det var det dåvarande samhället som inte tillät kvinnor ha dessa rättigheter. Hade kvinnor och män varit lika inför lagen, så hade troligen inte heller feminismen funnits

tack för att du orkar {#emotions_dlg.flower}
    *puss puss puss puss*
  • puss
    sextiotalist skrev 2014-04-13 12:06:43 följande:
    Inte längre, nu går jag ut i trädgården är jämställd och klipper gräset (som av tradition varit en manlig syssla, stackars min sambo som inte får göra detta)

Tack förresten, det är inte alltid vi är ense, men ibland är vi det och vet du, jag gillar dig, även om vi ibland retar gallfeber på varandra puss

Hjärta
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Gung Ho skrev 2014-04-17 13:59:45 följande:
    Att fokusera på andras ('felaktiga') agerande istället på sitt eget är typiskt för förlorare. De som lyckas i livet tenderar att vara tvärt om.

men det där var ju koncist.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Cal XVI Gustf skrev 2014-04-17 17:46:15 följande:
    Hur läser du egentligen? Glad

Antog att du menade att det var det hemska samhället som stod för "matningen". Jag menade då att föräldrar får se till att vara tydliga med vad som egentligen gäller, dvs föräldrarnas värderingar.

hej!! hittade du mina vantar?
    *puss puss puss puss*
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?