Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Palestrina skrev 2015-02-12 22:25:55 följande:
    Du kan läsa i notisen som Bjoer länkade till tidigare:
    www.metro.se/nyheter/nej-feministens-arga-tex...!iP4L1W9HuGcE6/
    Givetvis har jag sett länken i tråden, jag har ju dessutom kommenterat innehållet. Försök häng med lite

Poängen är att jag inte sett den innan eftersom den inte 'cirkulerar' där jag läser, förutom ditt tjatande om den länken
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 00:04:29 följande:
    Anses man födas med kunskap eller hur lyder egentligen det här resonemanget i sin helhet? Man får naturligtvis sätta sig in i ett ämne för att kunna det - precis som att man inte kan matematik av att bara ha läst ordet "matematik" och följt matematiker i media.

Lutar man hela sin kunskapsbas om feminism på mediala intryck så får man helt enkelt finna sig i att ej kunna ämnet.

Arrogans? Folk här verkar finna det häpnadsväckande för att de inte har kunskap om feministisk ideologi av naturen och börjar hojta om arrogans när vilfarsen påpekas.

Inte heller esoterik det här - en ideologisk överblick (dock en väldigt kvinnopartiskt formulerad sådan men likväl en ideologisk överblick) går liksom att finna på Wikipedia.
    Du verkar inte förstå att det är okunskapen bland dem som förespråkar feminism som är problemet. Arrogansen ligger helt enkelt i dessa feministers tro på sin egen förträfflighet, att just de förstår feminismen. Lite som du håller på faktiskt
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 07:40:23 följande:
    Begrepp som "ideologi", "doktrin", "diciplin", "lära" et cetera svischar helt förbi över huvudet? En aning lönlöst i sådant fall.
    Så vad har det med tokarna inom feminismen att göra?
    Vi pratade ju om det sorgliga i att det inte går att se skillnad på satir och verklighet när det gäller feminism
    Men du har väl inget mer att säga om det antar jag.
  • oOOo  oOOo
    Palestrina skrev 2015-02-13 08:03:42 följande:
    Öh, nej, det har du inte. 
    Tja, nu vet jag inte vilken länk du pratar om men jag pratar om satiren som tydligen uppfattades som verklighet av vissa. Du havdade att den 'cirkulerade' vilket inte jag sett något av. Så, klarnar det?
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 08:32:35 följande:
    Kunskap, man behöver skaffa sig kunskap om en ideologi för att förstå den. Precis som att man inte automatiskt förstår vad exempelvis nazism innebär, utan det kräver kunskap om nazism för att förstå vad nazism innebär. Det samma gäller då för feministismens helt olika och vilt skilda ideologier.

Det finns inte så mycket att diskutera kring det andra, ett "Jaha." duger för att inte tala om responsen som det redan har fått. Det diskuteras även med en motståndare till dagens feminismregim i Sverige, som inte bara ser den som ett skämt, på sina håll, utan som ett oroväckande och näst intill farligt sådant - den poletten lär dock inte trilla ner fören ett par stadiga smeder håller tag i axlarna och den tredje släpper poletten samt skakar om.

Det här leder ingenstans. Lönlöst. Kan lika gärna ta en kopp kaffe och diskuterna med katten.
    Sant, inte mycket till diskussion. Du pratar väl som du pratar med din katt antar jag  Frågan är varför du går in och kommenterar ett inlägg när du inte har något vettigt att säga om det utan pratar om andra saker. Du kanske skulle läsa vad du kommenterar innan du svarar, alla är inte som din katt och lyssnar blint på ditt raljerande.
  • oOOo  oOOo
    Mila76 skrev 2015-02-13 08:46:30 följande:

Det finns extremister och knasbollar inom alla områden, självklart också inom feminismen. Men knasbollarna definierar den inte. Om någon bara ser knasbollarna och inte förstår vad feminismen faktiskt gjort för kvinnor, är det nog för att personen inte vill se. Ungefär som du säger, håller för öronen och ögonen. 

Precis, feminismen har samma problem som SD. Knasbollarna är de som hörs och syns. Det finns de som gärna vill definiera företeelsen utifrån knasbollarna iställer för partiprogrammet och hävdar att den egentliga ideologin är den som knasbollarna står för, den officiella är någon form av tillrättalagd version som inte avspeglar det egentliga målet.

Det komiska är att samma person ibland agerar på olika sidor i de två fallen ena stunden skall man endast läsa på om ideologin i andra skall man raljera över enstaka personers uttalande.
  • oOOo  oOOo
    Mila76 skrev 2015-02-13 09:06:01 följande:
    Jag förstår inte ens hur du kan hitta något som antyder ett likhetstecken, men den här diskussionen handlar inte om SD. 
    Skrev ju precis varför. Egentligen onödigt men misstänkte nog att du var just en sådan inlägget handlade om
  • oOOo  oOOo
    Palestrina skrev 2015-02-13 09:26:21 följande:
    Är det till att ha lite kort uppmärksamhetsspann? Du bad mig visa hur mycket den 'cirkuleras' vilket i sig förvisso är svårt att göra, varpå jag postade en länk, 
    Jasså, du tyckte du visade att länken 'cirkulerat' genom att visa att metro känt ett behov att att visa att det inte var verklighet? Ja, det kanske betyder att den har 'cirkulerat' för dig
  • oOOo  oOOo
    Palestrina skrev 2015-02-13 09:32:59 följande:
    Men suck. Varför diskuterar vi just den texten och inte en allvarligt menad text av någon riktig feminist tror du?
    För att det visar på feminismens problem. Att det inte går att skilja på satir och verklighet om feminismen eftersom det finns alldelses för många tokar som förespråkar feminism.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 09:32:47 följande:
    Eller så får folk tåla att sakkorrigeras när de helt orimligt drar feminism och feminister över en kam. 
    Vem drar feminism och feminister över en kam? Jag påtalar ju bara problemet med att det görs. Precis samma problem som att SD och SDare dras över en kam, av dig bland annat i en annan tråd
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?