Inlägg från: grind |Visa alla inlägg
  • grind

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Här är ett flertal exempel på där män är diskriminerade i svensk lag. Notera att det omvända ej förekommer.

• grind
    grind skrev 2014-04-13 20:18:32 följande:
    Här är ett flertal exempel på där män är diskriminerade i svensk lag. Notera att det omvända ej förekommer.

" rel="nofollow" target="_blank">

Socialtjänstlagen (2001:453) som feministerna med Margareta Winberg tvingade igenom är särskilt intressant.

" Brottsoffer  

11 § Till socialnämndens uppgifter hör att verka för att den som utsatts för brott och dennes närstående får stöd och hjälp.

Socialnämnden ska särskilt beakta att kvinnor som är eller har varit utsatta för våld eller andra övergrepp av närstående kan vara i behov av stöd och hjälp för att förändra sin situation.

• grind

Således har feministerna lagstiftaat om att kvinnor nu enligt lag har mer rätt till stöd och hjälp än män.

Sinnessjukt!? Ja

• grind

Ja du Rikard. Jag visade ovan om hur socialtjänstlagen diskriminerar män. 

Vill du ha fler exempel så gå igenom filmerna jag länkade till. 

• grind
    Gert skrev 2014-04-13 20:52:46 följande:
    Fem partiledare svarar ja på frågan om de är feminister. En (Jimmie Åkesson) svarar nej. Fredrik Reinfeldt slingrar sig i vanlig ordning och Göran Hägglund gömmer sig från frågan.

www.metro.se/nyheter/ar-ni-feminister-makthav...!po4VWJStZZ04M/
    Med en sådan syn bland partiledarna är det knappast förvånande att vi har en lag som diskriminerar män.
  • grind

Rikard. Du kan säga vad du vill. Det har redogjorts för i skrift exempel på där män är diskriminerad i svensk lag.

"Socialnämnden ska särskilt beakta att kvinnor som är eller har varit utsatta för våld eller andra övergrepp av närstående kan vara i behov av stöd och hjälp för att förändra sin situation."
    www.notisum.se/rnp/sls/lag/20010453.htm

Fler exempel är överflödiga. 

För de som önskar finns ändå fler exempel på:

• grind
    grind skrev 2014-04-14 19:14:22 följande:
    "Socialnämnden ska särskilt beakta att kvinnor som är eller har varit utsatta för våld eller andra övergrepp av närstående kan vara i behov av stöd och hjälp för att förändra sin situation."
    Rikard visar  denna tråd hur okunnig han är om svensk lag. Checka du ut och kom inte tillbaka. Du bidrar inte med något annat än desinformation.
  • grind
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 13:41:49 följande:

Inom vilket område blir män diskriminerade då..? Det sker säkert och jag kan komma på några områden men speciellt utbrett är det inte. Diskriminering av kvinnor sker dagligen.
    Män är diskriminerade enligt lag.

Att kvinnor skulle vara diskriminerade är nonsens.
  • grind
    jimboz skrev 2014-04-15 19:38:56 följande:
    Må hända att detta är en liten och egentligen ganska obetydlig grej, men jag skrollade precis förbi en länk i mitt facebookflöde sekunderna innan jag läste ditt inlägg. Länken gick till en artikel där det stod att det nu blivit förbjudet för kvinnor att bada topless på ett badhus i Umeå. Det är inget som står i lagen, förstås, men likväl behandlar man män och kvinnor olika. Fortfarande.
    Ja, stackars kvinnor som inte får bada topless. Det komiska är att kvinnor inte badar topless i de badhus där de får. Kvinnor vill inte bada topless.
  • grind
    AngoStura skrev 2014-04-15 19:44:32 följande:
    Fast jag undrar varför du/man/ni känner nästan hat mot feminisem. Jag är feminist och jag kan tycka ni anti-feminister är jobbiga/tröga/kontrollerande, små-perverterade i er önskan att kontrollera kvinnor, men inte hatar jag er. Ni är också människor, liksom jag. Och är man för jämlikhet har jag inga problem alls.
    Var i ligger hatet? Konkret?
    Jag hatar inte feminism. Jag bara konstaterar att det är en förtryckande och ojämställd ideologi vilken har fått stora negativa konsekvenser på samhället.
  • grind

@Jupiter
    Du pratar om näthatare men du har själv inga problem med att sprida personangrepp och förlöjligande kommentarer omkring dig. Städa framför din egen dörr....

• grind
    Jupiter skrev 2014-04-16 21:10:17 följande:
    Nja, talar inte generellt om näthat utan hat som en person sprider och jag ger bara egen med egen medicin och vi är massvis med folk på detta forum som drabbats av denna människa.
    Att han sprider sitt hat på en sida som familjeliv är bara tragiskt och patetiskt...
    Du i likhet med TS ursäktar således hat med hat.
  • grind
    puss skrev 2014-04-17 16:56:45 följande:

men det där var ju koncist.
    .och sant.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?