mr me skrev 2014-04-11 17:58:09 följande:
Det är väl inte riktigt vad jag har skrivit i denna tråd, eller? Men det är ungefär på din nivå som ni feminister debatterar, tyvärr. Och ni ska tas seriöst? Skrämmande...
Den "icke förklarade" löneskillnaden är 6 procent. Det skrev jag och det citerade jag själv. Men det är för det första en siffra som skiljer sig från den som feminister anger i debatten och en siffra som förmodligen har väldigt logiska förklaringar, om man inte tror på en stor manlig konspiration emot det kvinnliga könet som feminister tydligen gör.
Med hela denna tråd och många andra trådar jag skapat tycker jag att det är uppenbart att jag är intresserad av att diskutera sakfrågor.
Hursomhelst är det centrala att det ju handlar om feministiska hypoteser som jag angriper och du tycks ha väldigt svårt för att acceptera den kritiken. Det var du själv som radade upp:
"lika lön för lika arbete"
"delat ansvar för barnen"
"försöka minska våldet mot kvinnor"
Men då måste man först visa att det faktiskt är så att kvinnor inte har lika lön för LIKA ARBETE. Det har inte feministerna lyckats göra och när man pekar på att mycket tyder på att kvinnor inte alls har mindre lön för lika arbete så kommer du med hånfulla och raljanta utläggningar. Det är den som kommer med påståendet, i detta fall feministerna (eller i denna tråd du), som måste bevisa sin tes. Inte jag som kommer med invändningar.
Det är signaturen maritbinge jag blandar ihop dig med eftersom du i en annan tråd tog över repliksiftet från henne och bemötte ett inlägg där jag tagit upp hennes påstående om att hon var doktorand i matematik. Jag utgick därför, på goda grunder, ifrån att ni är en och samma person.
Jag har förklarat min syn på feminism väldigt väl i denna och i andra trådar som berör feminism. Jag får hänvisa dig till de trådarna helt enkelt.
ja, för folk som konsekvent hänger fast vid att vara fullständigt obildbara ska man ju orka ta på allvar i evighet.