Inlägg från: Solidaritet |Visa alla inlägg
  • Solidaritet

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

mr me skrev 2014-10-11 17:03:54 följande:

Alla kvinnor är inte feminister (långt ifrån), alltså behöver man inte ogilla alla kvinnor.

Nej, bara de kvinnor som propsar på att ha samma rättigheter som dig, uppenbarligen. 
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-01-27 12:49:00 följande:
    Jo vi finns ett par som är antifeminister men för jämlikhet! Men jag i alla fall orkar inte försöka diskutera med så inskränkta feminister här på fl längre då det inte ens kan acceptera rena fakta.....
    Vad innebär antifeminist, Linnea? Inte din egen tolkning, utan den faktiska definitionen. Kolla upp det. 
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-01-27 14:07:31 följande:
    Nu har ju alla samma rättigheter...Att sedan vi tjejer är mesigare vid löneförhandlingar är en annan sak.
    Nej, det speglar inte riktigt verkligheten.
    Vet du vad antifeminism är för någonting?

• Solidaritet
    mr me skrev 2015-01-27 14:51:56 följande:
    Fast kan du ens definiera det där? Vad är "samma rättigheter"? Vad menar man ens med det?

Det är ju bara feministiska floskler och tomma ord som saknar all form av verklighetsförankring.
    Vad tror du att en menar med det? Om du har svårigheter att förstå det kan en bara tolka det som om du inte vet så mycket om feminism eller vad feminismen står för. Konstigt att vara emot något man inte känner till. 
  • Solidaritet
    mr me skrev 2015-01-27 16:26:29 följande:
    DET är jag inte så säker på. Vad har du för belägg för det?

Det finns väl inget som tyder på att kvinnor levde otryggt i sina hem i mitten av 80-talet? Tvärtom, vi har ju fått in fenomen som hedersvåld i Sverige där tiotusentals lever under en hederskodex.
    Vad har du för belägg för någonting överhuvudtaget som du kväker ur dig?
  • Solidaritet
    mr me skrev 2015-02-03 13:05:29 följande:
    Väldigt bra belägg, beroende på vad du syftar på?

Är det något särskilt av det jag skriver som du tänker på?
    Nej, det gäller samtliga inlägg i tråden. 
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-02-03 13:47:51 följande:
    Vilket syftar du på? Hedersvåldet eller att antalet våldtäkter har ökat dramatiskt sedan dess?
    Som jag skrev, allt som TS har hasplat ur sig från början till slut i tråden. 
    Eftersom han efterfrågar belägg av andra i tråden anser jag det rimligt att han också ger belägg för sina egna påståenden. 

Men hur har det här med dig att göra?
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-02-04 16:00:16 följande:
    Varför inte googla som vi andra när vi undrar över någon?

Hon är annars en av dessa sk tok feminister som spyr ut sin hatiska galla via blogg samt Nyheter24.
    Lustigt. Det är ju ditt beteende också.
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-02-04 16:41:13 följande:
    Tja det är ju ditt med i alla trådar som berör vänsterfrågor.....
    Åh, jag spelar inte ens i samma liga som du gör. Skrattande
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-02-05 12:49:35 följande:
    Det har du helt rätt i! Du är en av det mest enögda här på FL pga att du aldrig klarar att bemöta fakta från oberoende källor bla....
    Jag lovar att göra det när du börjar komma med fakta från oberoende källor. 
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?