Inlägg från: Johan75 |Visa alla inlägg
  • Johan75

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Nej, jag kan verkligen inte förstå detta hat mot feminismen. Jag har inga problem med att man kan se på den verklighet man lever i och uppfatta den på ett annat sätt än vad många feminister gör. Jag har heller inget problem med att man finner de feministiska teorierna som verkningslösa och felaktiga. 

Men hat? Nej, det är verkligen märkligt att vissa verkar ha en sån utvecklad förmåga att hata andra bara för att de inte är som en själv. 

Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Linnea1994 skrev 2015-03-02 10:31:22 följande:
    Det finns tjejer i dagens Sverige som dom skär klitoris av men det dessa sk tokfeminister bryr sej mer om är hurvida reklam är sexistisk eller inte....
    1. Jag är övertygad om att de allra, allra flesta "tokfeminister" är passionerade motståndare till att man skär av klitoris på tjejer.

2. Det är redan förbjudet enligt svensk lag att skära klitoris av minderåriga tjejer. 

3. Det är naturligt att vi människor vänder oss först mot det vi uppfattar som orättvisor där vi själva verkar. De flesta svenska "tokfeminister" drabbas nog betydligt oftare av det de uppfattar som sexistisk reklam än kvinnlig omskärelse. 

Du har all rätt i världen att tycka att dagens svenska profilstarka feminister prioriterar märkligt, men inlägg som dessa är ju bara onödigt fördummande - till och med för att vara på ett publikt anonymt forum som detta.
  • Johan75
    mr me skrev 2015-03-05 18:51:06 följande:
    Hursomhelst är det ju så att feminister har en förmåga att välja sina strider och gå minsta motståndets väg.
    Det har de flesta. Feminister är inget undantag. Inte kvinnor eller män heller. 
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?