Inlägg från: Palestrina |Visa alla inlägg
  • Palestrina

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

mr me skrev 2015-01-28 18:48:08 följande:
    Ajdå, där blev det överhettning märker jag. Det är inte lätt för feminister när de blir bemötta med vetenskap. Lite som för vampyrer och solljus.
    Jag hoppas verkligen att du inte tror att det du skriver blir vetenskap, bara för att du använder ordet vetenskap i en fullständig mening.
  • Palestrina
    Linnea1994 skrev 2015-02-05 16:41:27 följande:
     Gudrun S sa att det var helt ok att hata en man bara för att han var man i somras.
    Det låter inte alls likt Gudrun faktiskt, har du en källa på det?
  • Palestrina
    Förtryckt skrev 2015-02-05 19:13:36 följande:
    Googles första tre sökningar på "Gudrun schyman hata man" ger:

Gudrun Schyman: manshat är folkbildning ...
    jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/.../gudr...

Här bjuder jag på lite fakta om några av dessa: "Gudrun Schyman och andra feminister vill införa ... ?F! har en kampsång som heter ?Jag hatar dig du jävla man!
    Gudrun Schyman | Jämställdhetsfeministerns blogg
    jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/.../gudr...

Dec 6, 2014 - Att hata män är den finaste formen av kärlek ? det förstår vi feminister. ... Gudrun Schyman hyllar manshat, så att kärleken vinner över hatet.
    Jag är ledsen, men en antifeministisk blogg med lösryckta citat som saknar kontext och som dessutom är från 2013 duger inte som stöd för påståendet att Gudrun i somras ska ha sagt att det är "okej att hata en man bara för att han är man".
    Förtryckt skrev 2015-02-05 19:14:26 följande:

Frågetecknen ska vara citattecken. Du får googla själv Palestina.

Det brukar heta att bevisbördan ligger på den som kommer med påståendet.

• Palestrina
    Förtryckt skrev 2015-02-05 20:13:32 följande:
    Här har du tweeten där Gudrun hyllar manshat.

Hoppas bilden syns
    Bilden syns, men nej, det är inte vad jag frågar efter. Som du ser är den från 2013, det är ett lösryckt citat som inte är detsamma som Linnea påstår.
  • Palestrina
    Bjoer skrev 2015-02-12 13:34:50 följande:
    Det andra inlägget är satir. Inte så konstigt att folk tror feminister hatar massa om de inte kan skilja på satir och verklighet.

http://www.metro.se/nyheter/nej-feministens-arga-text-om-morran-och-tobias-ar-inte-pa-riktigt/EVHobl!iP4L1W9HuGcE6/
    Det ironiska är att det bara är antifeminister som tar detta, som är en antifeminists skapelse för att baktala feminismen, som en verklig feminist.

Här finns en flashbacktråd på ämnet:
    www.flashback.org/t2522588

Det mest tragiska är dock att många i tråden fortsätter att kommentera det som om det vore på riktigt. Jag är inte riktigt säker på vad det säger om flashbacks användare, men det är inte positivt vare sig det handlar om en vilja att det ska vara på riktigt, eller en verklig oförmåga att förstå.
  • Palestrina
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 14:21:06 följande:
    Kan ju vara så att satiren är alldeles för lik verklighetens feministalster
    Nåja, i sådana fall skulle väl fler av verklighetens feministalster generera samma typ av uppmärksamhet som den här texten, eller hur?
  • Palestrina
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 15:49:45 följande:
    Och så är inte fallet menar du?

Tycker nog att den där texten har man inte hört talas om medan media producerar liknande  feministgnäll på löpande band.
    Det är klart att du tycker, men min poäng var att de verkliga feministalstren vanligtvis inte är lika knäppa och extrema som "Klara Andersson", för då skulle de cirkuleras lika mycket som den här texten. Vilket alltså inte sker. Och ifall det är så svårt att skilja parodin från det som parodieras, vem vet om inte även det som parodieras är en parodi??
  • Palestrina
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 16:11:15 följande:
    Den kanske cirkuleras på din fisbok eller nåt, jag har då aldrig sett den. Du får väl i så fall visa hur mycket den 'cirkuleras' om du nu tycker det visar något.
    Palestrina skrev 2015-02-12 16:06:00 följande:
    Och ifall det är så svårt att skilja parodin från det som parodieras, vem vet om inte även det som parodieras är en parodi??
    Du kan läsa i notisen som Bjoer länkade till tidigare:
    www.metro.se/nyheter/nej-feministens-arga-text-om-morran-och-tobias-ar-inte-pa-riktigt/EVHobl!iP4L1W9HuGcE6/
  • Palestrina
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 23:03:46 följande:
    Givetvis har jag sett länken i tråden, jag har ju dessutom kommenterat innehållet. Försök häng med lite

Poängen är att jag inte sett den innan eftersom den inte 'cirkulerar' där jag läser, förutom ditt tjatande om den länken
    Öh, nej, det har du inte. Såvida det inte är du som är Linnea1994. Och jag har inte tjatat om den länken. Försök häng med lite.
  • Palestrina
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 08:29:54 följande:
    Tja, nu vet jag inte vilken länk du pratar om men jag pratar om satiren som tydligen uppfattades som verklighet av vissa. Du havdade att den 'cirkulerade' vilket inte jag sett något av. Så, klarnar det?
    Är det till att ha lite kort uppmärksamhetsspann? Du bad mig visa hur mycket den 'cirkuleras' vilket i sig förvisso är svårt att göra, varpå jag postade en länk, som Bjoer tidigare hade postat, till en artikel OM satiren, som du sedan hävdar att du har läst och kommenterat, vilket du inte har gjort. Inte för att jag förväntar mig att du ska kommentera den, då den är tämligen ointressant, men det är lite begärt att du ska hänga med. Det är lite frustrerande att leka "goddag yxskaft".
  • Palestrina
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 09:31:12 följande:
    Jasså, du tyckte du visade att länken 'cirkulerat' genom att visa att metro känt ett behov att att visa att det inte var verklighet? Ja, det kanske betyder att den har 'cirkulerat' för dig
    Men suck. Varför diskuterar vi just den texten och inte en allvarligt menad text av någon riktig feminist tror du?
  • Palestrina
    FDFMGA skrev 2015-02-13 09:46:33 följande:
    Överhuvudtaget är det väl så att antifeminister ofta korspollinerar varandra såtillvida att den ena gör en feministsatir som sedan resten av gänget använder som exempel på hur feminister ärSkrattande

Man kan väl inte med bästa vilja i världen påstå att antifeministerna höll sig framme när gud skulle fördela hjärnceller, ibland verkar det som det bara blev en över till dem - att dela på.

I den här tråden har vi ju också en hänvisning till den antifeministiska bloggen "Jämställdhetsfeministen" som ett exempel på feministiska tokerier.

Tja, för somliga tycks det vara fredagen den 13 året om - såtillvida att de har ständig otur när de försöker dra igång tankeapparatenTomte
  • Palestrina
    Linnea1994 skrev 2015-02-16 15:56:00 följande:
    Som vanligt när man pratar med dej så kan du ALDRIG ge ett exempel....
    Såg senast i dag på nyheterna att 51 av 53 som dog i arbetsplats olyckor är män.
    Men för dessa  görs ingenting, viktigare då att kvotera in mindre kompetenta kvinnor på diverse uppdrag....
    De stora bovarna inom arbetsplatsolyckor verkar vara tillverkning, transport och bygg. 2011 står "förlorad kontroll över fordon, transportmedel" för 28 av 57 dödsfall (7 av dessa 28 kvinnor).

källa: www.av.se/dokument/statistik/dodsfall/2013/Dodsfall_orsak_ngr_2011-2013.pdf

Vilka är dina förslag till vad man kan göra för att förhindra att dessa olyckor sker? Och vem har ansvar för att åstadkomma dessa förändringar?

Och att "ingenting" görs kan inte stämma, i så fall hade vi inte haft en statistik över dödsfall i arbetet som såg ut så här:
    Dödsolyckor i arbetet 1955-2013 efter kön. Arbetstagare

Det är väl en ganska positiv utveckling, eller hur? Jag säger inte att man har nått hela vägen ännu, men uppenbarligen har man gjort någonting.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?