Inlägg från: Förtryckt |Visa alla inlägg
  • Förtryckt

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jo jag förstår dig, TS.

Men bara för att dagens tredjevågsfeminism inte har ett skit med jämlikhet att göra.
    Kvinnorna i I-länderna har idag exakt lika mycket frihet och jämlikhet och lön som sina manliga kolleger.

Dagens "feminism" är en märklig avart som handlar om att få MER makt över männen.

/Egalitarian

• Förtryckt
    Linnea1994 skrev 2015-02-05 14:33:26 följande:
    Felet är väl att nu när jämställdheten ger oss samma möjligheter så märks bara det sk hatet mot den vite heterosexuella mannen. Det retar nog många!
    AMEN SISTER
  • Förtryckt
    Paulina P P skrev 2015-02-05 15:00:47 följande:
    Vilket hat tänker du på?
    Vita män kallas idag av vita privilegierade tredjevågsfeminister för "Vitt avskum". Vidare ska de "krossa patriarkatet". (Vilket patriarkat undrar jag!)
    Räcker det som en start?
  • Förtryckt
    Paulina P P skrev 2015-02-05 15:23:15 följande:
    OK. Du pratar om ord alltså. Inte att män har färre rättigheter, lägre lön, sämre mediciner osv.
    Öh de har INTE lägre lön än kvinnor. I många branscher ligger kvinnorna fortfarande under. Inte heller har män färre rättigheter än kvinnor - utan exakt samma och exakt lika. Det är jämlikhet idag.

Sämre mediciner? Har män sämre mediciner än kvinnor? Är vi inte alla människor som tar ungefär samma mediciner?
    Du får gärna visa källor på dina antaganden.
  • Förtryckt
    Paulina P P skrev 2015-02-05 15:42:44 följande:
    Om män inte har sämre mediciner (vilket de inte har, snarare tvärtom), lägre lön än kvinnor osv hur kan man då säga att män är förtryckta? Att någon enstaka galning kallar män "vitt avskum" är knappast något tecken på förtryck. Minst lika många antifeministiska män kallar kvinnor för lika hemska saker.
    Men kära lilla nån, VEM är det som säger att män är förtryckta? Vad är det här för diskussion?!
  • Förtryckt
    Bjoer skrev 2015-02-05 16:53:18 följande:
    Sist jag kollade var Gudrun S en (1) person.
    Gör dig inte dum, hon är toppolitiker och har varit det hela livet!
  • Förtryckt
    Palestrina skrev 2015-02-05 19:09:29 följande:
    Det låter inte alls likt Gudrun faktiskt, har du en källa på det?
    Googles första tre sökningar på "Gudrun schyman hata man" ger:

Gudrun Schyman: manshat är folkbildning ...
    jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/.../gudr...

Här bjuder jag på lite fakta om några av dessa: "Gudrun Schyman och andra feminister vill införa ... ?F! har en kampsång som heter ?Jag hatar dig du jävla man!
    Gudrun Schyman | Jämställdhetsfeministerns blogg
    jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/.../gudr...

Dec 6, 2014 - Att hata män är den finaste formen av kärlek ? det förstår vi feminister. ... Gudrun Schyman hyllar manshat, så att kärleken vinner över hatet.
  • Förtryckt

Frågetecknen ska vara citattecken. Du får googla själv Palestina.

• Förtryckt
    Palestrina skrev 2015-02-05 19:24:13 följande:
    Jag är ledsen, men en antifeministisk blogg med lösryckta citat som saknar kontext och som dessutom är från 2013 duger inte som stöd för påståendet att Gudrun i somras ska ha sagt att det är "okej att hata en man bara för att han är man".
    Förtryckt skrev 2015-02-05 19:14:26 följande:

Frågetecknen ska vara citattecken. Du får googla själv Palestina.

Det brukar heta att bevisbördan ligger på den som kommer med påståendet.

Här har du tweeten där Gudrun hyllar manshat.

Hoppas bilden syns

• Förtryckt

Vilken jävla röra det är på FI:s hemsida. Försökte hitta deras partiprogram i sin helhet med sökbarhet men det var ju bara att glömma. Allt var barbierosa och "varje kvinna" istället för "varje man" och sånt skit.

Kan någon hjälpa mig hitta en plats där det mesta av FI:s tokerier i programmet finns samlat? Kanske t o m här i tråden?

Speciellt vill jag se om det är sant att de vill köra över alla barnfamiljer genom att bestämma att föräldraledigheten ska tas ut 50/50. Fan, låt folk bestämma själva, lägg av att spela någon sorts "Big Sister".

---
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?