Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
Nej, jag förstår inte alls hur man kan hata någon eller något på grund av en politisk ståndpunkt. Personligen älskar jag alla feminister tack vare deras roliga tankar.
Nej, jag förstår inte alls hur man kan hata någon eller något på grund av en politisk ståndpunkt. Personligen älskar jag alla feminister tack vare deras roliga tankar.
Me me, du är ju mer än lovligt korkad i din 'argumentation'..
Jag gillar speciellt din befängda idé att feminismen skulle förespråka den 'farlige' machomannen! Haha
Jag kan förstå att man känner avsky mot extremisterna som finns inom feminismen. Men inte mot feminismen som grundtanke. Det står ju för att alla ska ha det lika. Man som kvinna, homo som hetro. Alla är vi lika värda. Dock så kan jag uppfatta det som att vissa extrimister inom feminismen vill att kvinnor ska ha mer än männen. Satt på en buss en gång, hade på mig en kjol och bara ben. Plötsligt så kommer en kvinna fram till mig och säger (ganska hetsigt och bestött) "du vet att du inte ska raka benen för någon man va? Han ska tycka om dig som du är och inte bry sig om lena ben eller orakade armhålor! Vi tjejer måste hålla ihop, feminist javisst!" Varpå jag svarade (totalt jätteförvirrad) "eh.. va... vad.. men.. nej men jag har en flickvän" och då sken hon bara upp och sa "grattis :D" sen gick hon. Detta är inte riktig Feminism enligt mig. Det är bara löjligt. Feminism står för att alla är lika värda. Gör en kvinna samma jobb som en man, ska hon få samma lön.