Inlägg från: AngoStura |Visa alla inlägg
  • AngoStura

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Fast jag undrar varför du/man/ni känner nästan hat mot feminisem. Jag är feminist och jag kan tycka ni anti-feminister är jobbiga/tröga/kontrollerande, små-perverterade i er önskan att kontrollera kvinnor, men inte hatar jag er. Ni är också människor, liksom jag. Och är man för jämlikhet har jag inga problem alls.
    Var i ligger hatet? Konkret?

• AngoStura
    grind skrev 2014-04-15 19:47:26 följande:
    Jag hatar inte feminism. Jag bara konstaterar att det är en förtryckande och ojämställd ideologi vilken har fått stora negativa konsekvenser på samhället.
    Vad bra. Och jag konstaterar att om man till varje pris retar upp sig på feminismen och feminister och tycker att ideologin har fått stora negativa konsekvenser på samhället är man ganska ogin, omedgörlig, butter och kontrollerande.
  • AngoStura
    Linnea1994 skrev 2014-04-16 09:18:54 följande:

Som jag skrivit tidigare:
    När man låter folk som Fanny Å och LadyDahmar få sprida rent och falskt hat över alla icke hbtq män så kan jag förstå det också.

Fast varför känna hat mot en hel grupp bara för att man uppfattar några som knepiga/knäppa/onda. Det är ju inte okej att gå omkring och hata tyskar, judar, romer eller män, så varför är det okej att hata feminister?
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?