Inlägg från: Gotlänning |Visa alla inlägg
  • Gotlänning

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag känner inget "hot" från feminister överhuvudtaget då jag känner mig helt ok i min "manliga roll".

Jag gör vad jag vill, skämtar om vad jag vill, dricker vad jag vill, tittar på vad jag vill och tycker vad jag vill osv... inte någonstans inkräktar feminismen på det SÅ LÄNGE man beter sig som en civiliserad person.

Jag är så förbannat trött att höra billiga och mossiga skämt om kvinnor på min arbetsplats, "undrar om hon suger bra?", "hon blev förbannad, måste vara länge sen hon fick kuk" och nittiosju andra kommentarer.

Har mullrat ifrån några gånger och just fått frågan "Är du en sån feminist ellaaa?" och då svarat "Hellre det än det som ni är just nu".

Ibland läser man grejer från feminister som får en att rulla ögonen men tyvärr hör jag betydligt oftare kommentarer och läser grejer som är betydligt värre från det "klassiska" tänket.

Nej, hot från feminister känner jag inte men som världen ser ut och låter idag så kanske man skall fundera på vad som är ett hot... det som retar mig mest är att de kvinnor jag jobbar med måste jobba dubbelt så hårt för att få ett erkännande vilket man ser i ögonen på dem, ok att jargongen är som den är och de flesta ryter ifrån men vafan...

För några år sen tyckte jag nog inte såhär men ju äldre man blir, desto mer ser man eller nåt...

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?