mindless skrev 2014-04-11 14:08:42 följande:
Jag håller med, det är precis som med BRIS. Hur kan man bara arbeta för barns rättigheter? Är inte vuxna värda någonting? De som jobbar där måste verkligen hata vuxna. Antingen det, eller så klarar de av mästerstycket att hålla flera tankar i huvudet samtidigt.
mindless skrev 2014-04-11 14:24:31 följande:
Nej! Tyckte du att det följde av det jag skrev?
Ja.
Fast inte som du tror.
Det är precis så här tankar om feminism fungerar.
Fast upphöjt till på riktigt.
Folk tror verkligen att det handlar om att exkludera halva befolkningen eftersom extremfeminister/radikalfeminister anser att män är djur. Dessa är få men skrämmer upp kontinenter av folk. (nåja, en viss överdrift då)
Jag vill inte tillhöra någon form av självutnämnda rättshaverister som skyller allt på ett kön.
Det finns en historia och vi är här och nu för att rita den för våra barn(barnsbarnsbarn osv) låt oss ändra på saker och ting tillsammans istället för att starta krig mot det som historiskt har skett och, då, varit "rätt".
Jag vill inte gifta bort min dotter idag vid 13
års ålder mot en hemgift. Lika lite som jag vill att min son ska gå emot sina egenskaper som man och stå tillbaka pga av en skitnödig könskvotering. Jag vill se båda hitta deras "grej" och satsa utan att något sätter käppar i hjulet för dom.