Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Lär dig vad feminism är. Fast det är kanske enklare att vara arg och korkad, än klok och glad?

• puss
    Medusan skrev 2014-04-10 18:12:56 följande:
    Syftar då på TS och inte på dig Puss kanske jag ska förtydliga Drömmer
    Tack för det
  • puss
    mr me skrev 2014-04-10 18:19:11 följande:
    Men det verkar alltid vara så att feminism är "någonting annat". Feminism tycks bland dess förespråkare alltid vara något diffust rosaskimrande, teoretiskt och progressivt som ingen kan sätta fingret på.

Men alla feministiska teser som någonsin formuleras i skrift är alltid raka motsatsen. Det är snömos och illa underbyggda argument som inte leder fram till något konstruktivt alls.
    Det är svårt för dig att begripa.
  • puss
    Gathehielm skrev 2014-04-10 19:01:58 följande:
    Åh, ursäkta, vet du var jag kan hämta ut min privilegikuponger? Måste man anmäla sig hos patriarkatministeriet?

Eller menar du att allt jag uppnått har varit på grund av min kuk? Wow, då är den bra mycket mer kraftfull än vad jag trodde.

Allvarligt talat, vilka fördelar syftar du på?
    Ha wow, hör sitter du och är stor i käften och begriper inte ett skit. Där ser man.

Tex medicinsk forskning kan du ju kolla upp, om du har vett.

Att du inte begriper saker betyder inte att de inte finns.
  • puss
    Gathehielm skrev 2014-04-10 19:08:09 följande:
    Om du kommer med påståenden så är det också du som får underbygga dem med argument. 

Och, nej. Att bara slänga ur sig "medicinsk forskning" räcker inte.
    Det räcker för den som begriper. Du efterfrågade en fördel. Jag säger medicinsk forskning. Det är alltså ett område inom vilket mannen har fördel. Du kunde inte göra den kopplingen. Nu har du deg klart framför dig.

Var så god.
  • puss
    Gathehielm skrev 2014-04-10 19:57:12 följande:
    Kvinnor har fördel i flygplan.

...

Ser du hur märkligt det blir när man bara kommer med ett påstående utan att förklara, motivera eller argumentera för det över huvud taget?

Man kan ju undra varför du hänger på ett diskussionsforum om du är så ointresserad av att diskutera.

På vilket sätt ser du att män är förfördelade gällande medicinsk forskning? Eller ska jag behöva dra orden ur dig ytterligare?
    Män har fördel inom medicinsk forskning, eftersom inom medicinsk forskning är det ofta mannen som är norm, och det gör att mediciner och behandlingar anpassas efter män.

Prata med nån på din habilitering om saken.
  • puss

Vänligen läs detta:

Män har fördelar som du inte ser. Till exempel enligt ovanstående.

• puss

Nu kan du hålla käft, skämmas över din okunnighet och googla resten av kvällen.

• puss
    Orcha skrev 2014-04-10 20:12:31 följande:

Det beror väl på vad man tolkar in i ordet feminism.
    Jag har sagt det förr att jag har svårt nuförtiden att kalla mig för feminist då några extremister snott ordet och bedriver hetsjakt på män på olika sätt.
    Inget jag står för alls och inget jag vill förknippas med
    Så då säger jag hellre att jag är för jämställdhet.
    Det klingar bättre då det gynnar alla oavsett kön, ursprung eller sexuell läggning, för att nämna några.

Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
    Det är skillnad på jämställdhet och jämlikhet.
  • puss
    Gathehielm skrev 2014-04-10 20:18:45 följande:
    Det finns flera olika anledningar till varför män är normen:

Vissa läkemedel kan påverka kvinnors könsceller. Hos män är det inget större problem eftersom att nya könsceller bildas kontinuerligt. Därför används manliga försökspersoner. En stor mängd medicinsk fakta kommer från försvaret i och med mönstringen och värnplikten, vilket gör män tacksammare som grupp. Män saknar menscykler, vilket gör dem mer hormonellt homogena, och effekter av experiment kan därför fastställas med större statistisk säkerhet. Tester på djur görs i större utsträckning på handjur eftersom att det helt enkelt är billigare. En hanråtta kan befrukta hundratals honor, men en hona är viktigare för fortlevnaden, i synnerhet om forskningen handlar om genetik och behovet av försöksdjur ökar för varje generation. Et cetera, et cetera. Män är helt enkelt lättare att experimentera på. Eller trodde du att det finns en enorm tillgång på kvinnliga försökspersoner?

Vidare bör man se det bisarra i att påstå att män har en medicinsk fördel när kvinnor faktiskt lever längre.

Hade du något annat exempel?
    Men ÄR det så svårt att fatta??

Ja, män har inte samma hormoner som kvinnor. Därför prövas mediciner fram för att passa män.

Det är bättre för män, och sämre för kvinnor.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?