Inlägg från: Froststar |Visa alla inlägg
  • Froststar

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Valde alt. 1. 

Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg
  • Froststar
    Gathehielm skrev 2014-04-10 18:12:46 följande:
    Feminismen är en sorglig historia. Ideologin har gått från progressiv, intelligent och upplyst till en vetenskapfientlig hatkult som är mer inställd på att plocka så många offerpoäng som möjligt än att faktiskt lösa problem.

Allra tydligast kan man se detta i hur epitet som "vit", "man" och "straight" dyker upp som rena argument.
    "Han kan inte utala sig, för han är man," "Vita män kan inte sätta sig in i vår situation," "Straighta män är inte välkommna i vår demonstration," et cetera.

När utgångspunkten i feminismen en gång var att könstillhörighet, ras och sexualitet skulle vara irrelevant när man bedömer en annan individ.

Feminisen är idag en förvriden parodi på sig själv, och jag vill inte ha någonting att göra med den över huvud taget.
    Håller med. Så rätt.
  • Froststar
    Orcha skrev 2014-04-11 12:03:40 följande:
    Här finns en bra artikel som förklarar det bättre än jag kan göra.
    genusdebatten.se/manshatande-offerfeminister-.../

Jag håller med om feminism som ideologi men inte på ett manshatande sätt och väljer därför att stryka ordet feminist ur min självbeskrivning och ersätter det med pro-jämställdhet istället.
    Av den enkla anledningen att radikalfeministerna står för helt andra åsikter och folk är faktiskt så pass slöa att de inte tar reda på vad ordet eg står för. 
    Och att då kalla sig för något där jag måste strida för ordets betydelse känns rätt meningslöst då jag kan använda mig av ett annat ord där alla känner sig inkluderade. Och som jag tror på lika mycket.

För jag tror det också är en bidragande del, att många män känner sig exkluderade, men det är en annan diskussion.
    Förnuftigt. Pro-jämställdhet, me like
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?