Inlägg från: W Goldberg |Visa alla inlägg
  • W Goldberg

Måste hjälpa till att plocka upp efter slarvungar - rätt eller fel?

Jag tycker du ska säga till skolan att risken är stor att dom skapar mobbingoffer.
    Om ett eller ett par barn har problem med att hålla ordning av en eller annan orsak, och lärarna anser att dom ska ge gruppbestraffning för det, lär de icke ordningsamma barnen till slut bli retade, mobbade och utfrysta av de övriga.
    Jag skulle som mor till något av klassens barn, oavsett vilken sida jag stod på, absolut säga ifrån till lärarna innan dom skapat mer bekymmer än nödvändigt.

Vuxna och dessutom lärare borde veta bättre än så.

• W Goldberg
    Analoga skrev 2014-04-10 18:50:05 följande:
    Dessa barn är inte mobbade eller utfrysta. problemet tycker jag är att de signalerar till de icke ordningssamma att det är helt okey att "slarva" för de behöver ju ändå inte ta konsekvenserna själva; och det är orättvist mot de ordningssamma barnen som hänger upp sina kläder och inte bråkar i klassen; att de ska måsta hjälpa till att städa undan efter de slarviga!
    Ja, men om du läste det jag skrev så sa jag inte att barnen är mobbade eller utfrysta.
    Jag skrev att dom riskerar att bli det eftersom lärarna hanterar situationen fel.
    Just det att det är orättvist mot de ordningsamma kan vara en utlösande faktor till bråk o.dyl.
    Det är ingen betjänt av.

Svar på tråden Måste hjälpa till att plocka upp efter slarvungar - rätt eller fel?