• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Ruvardag 5 för mig idag. Hur mås det här idag då? Jag dras med väldigt ömma och spända bröst och en jäkla förkylning, hade lite förhöjd temp i morse 37,4. Brukar ha runt 36,5. Men även det kan vara en bieffekt av alla hormoner man proppar i sig :) Funderar lite kring hur länge effekten av ovitrellen sitter i egentligen!?

Hur gick äggplocket Libra 77? Hoppas det gick fint och att du inte har alltför ont nu.

Håller också tummar och tår att vi lyckas alla tre!!

• Darling82

Hej tjejer,

Känner mig deppig, i morse hade jag fått en beige/rosa flytning och sen kom det lite lite blod på pappret. Är det kört nu. Men mensen kan ju inte komma än!? Ruvardag 8 idag, brösten gör lite mindre ont. Denna väntan är hemsk!

Hoppas att ni är på bättre humör!

Hoppas att insättningen går fint för dig idag Libra!

• Darling82

Tror att under hela IVF behandlingen är ruvardelen jobbigast! Man går och väntar och känner efter och oroar sig hela tiden. Får panik när det känns mindre. Analyserar vad som beror på vad är det medicinerna eller nått annat. Man kan ju bli knäpp för mindre. Har en jäkla förkylning som vägrar ge med sig som extra bonus.Nä inte min ljusaste dag idag inte!

• Darling82

Grattis till blaston! Är en märklig känsla efter insättningen helt klart. Tankarna snurrar mest kring det lilla embryot fortfarande. Svårt att koncentrera sig på jobbet!

Har inte blödit mer än den där ytte pytte droppen imorse. Har TD 6/5, är på ruvardag 8 idag. Ju närmare TD jag kommer ju mer oroar jag mig.

• Darling82

Hallå,

Libra: jo hade som mensvärk flera dagar efter et.

Hur mår ni idag? Här är det jämna plågor. Inget mer blod. Tuttarna gör typ inte ont alls längre. Hur ska man tolka att det inte känns alls. Tankarna far runt runt. TD närmar sig är på ruvardag 9 idag, 7 dagar kvar till TD.

• Darling82
    Libra77 skrev 2014-04-29 11:36:52 följande:

Ok..jag har molvärk konstant ..:( hoppas att det är ett bra tecken i alla fall Jag läste någonstans att symtomen ofta avtar efter ett tag.. Så tror inte du behöver vara orolig! Lättare sagt än gjort vet ju jag som själv är så nojig när kan man börja smygtesta?

Jag kommer försöka hålla mig till att testa på TD om inte mensen kommer innan då förstås. Har haft lite molvärk till och från idag men annars noll symtom. Fruktansvärd väntan! Tolkar allt fram och tillbaka. Aldrig varit gravid så på nått vis tänker jag att det som är nytt är bra. Men samtidigt har man ju pillat i sig massa nya mediciner oxå så det kan ju likväl vara dom hela tiden som spökar.
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-04-28 09:26:26 följande:
    Hej!! Jag tror inte det är kört, det är ju för tidigt! Du fick nog bara en liten mellanblödning. Ge inte upp.

Mina fysiska symtom är bättre, men inte min deppighet, för nu blir jag ju nojig för att jag har mindre ont! Ja väntan är verkligen hemsk, tiden går såååå långsamt!!!

Hur går det för dig, jag tycker väntan är pest och pina!
  • Darling82

Rosa flytning igen nu i morse :( och precis som i måndags ytte pytte rött på pappret, knappt så det syntes. Fan fan fan!!

• Darling82

Kroppen beteer sig riktigt märkligt, som sagt rosa flytning och ytte pytte lite blod på morgonen  RD 8 och RD10. Sen ingenting! Idag är det ju RD12. Inga direkta symtom på vare sig mens eller graviditet. Lite molvärk emellanåt bara. Vet inte vad man ska tro. Kan lutinus skjuta fram mensen? Är iofs bara CD25 idag så bim är egentligen beräknat till samma dag som TD. Men hur blir det när "ägglossningen" om det nu är plocket eller et som räknas?! Båda va tidigare än i annat fall beräknad äl. Brukar ha ÄL runt CD15  och hade ÄP på CD11 och ET på CD 13.

• Darling82

Hur går det för er? Jag är på rd 14 och skräcken är total. Tog sista lutinustabletten i eftermiddags och är nu livrädd att blodet kommer när som. Mått riktigt illa nu på kvällen men kändes lite bättre efter att ha ätit och druckit lite. Två dagar kvar till TD. Livrädd för minus!

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag