• Libra77

Startar första IVF behandlingen idag

Ayla78 skrev 2014-05-11 18:15:46 följande:
    Stort grattis Libra!!! Är jätteglad för din skull. Själv har jag inte vågat testa något mer. Väntar på min testdag som är på onsdag och känner på mig att det blir ett plus????

Härligt! Det blir det nog säkert! Jag hoppas på samma fina resultat på tisdag igen! Vågar fortfarande inte tro att det är sant! Lycka till och meddela hur det gick! Har du några symtom nu? Kram
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-05-12 17:10:24 följande:
    Positivt test i morse, men svagare. Både linnekliniken och de på fert mott i Gävle tror på mf. Nytt test ska tas på fredag. Allt känns bara hopplöst!

Stor kram från mig! Förstår att det känns jobbigt..usch ! Försök att tänka positivt, även om det känns hopplöst just nu! Kram
  • Libra77
    Ayla78 skrev 2014-05-12 18:15:44 följande:
    Håller tummar! Har man fått plus så är det plus:)
    Ja nu känner jag mig lätt illamående och trött.
    Vi hörs!
    Hej Ayla!

Det är nog ett gott tecken det!

Mått illa idag också, inte konstant men till och från... mest strax före och strax efter måltid. Fick ett litet nervsammanbrott på jobbet också.. annars är jag den som är rätt lugn av mig... men stubinen just nu är kort! Molvärk till och från också, men det börjar jag vänja mig vid nu!

Nyss varit ute och promenerat 1h... orkar inte träna på gymmet.. känner mig så klumpig..stor och brösten ömmar!

Köpte nya gravtest på vägen hem... så i morgon bitti blir det nya test.. det borde ju bli positivt... men man vet ju aldrig..så lite nervös är jag nog.. vi får se..gillar CB tester, med text istället för streck.. går liksom inte att tolka fel!

Ta hand om dig! Kram!
  • Libra77
    bringiton14 skrev 2014-05-15 09:36:01 följande:
    Hej på er! Hur mår ni? Jag mår egentligen bra, men känner mig ganska orolig och rädd, för att vi inte ska få se ett hjärta som slår om ett par veckor.. Kramar på er

Det kunde lika gärna varit jag som skrivit det där! Så orolig att något ska gå fel! När har ni tid för VUL? Vi har 30/5. Kram
  • Libra77
    bringiton14 skrev 2014-05-15 09:50:35 följande:
    Vi har tid 2/6. Har verkligen svårt att slappna av, det känns jätteläskigt :(

I know! Vad ska man ta sig till?? Jag googlar och ältar hela tiden! Så läskigt! Känns lite läskigt magen idag! Men inte så konstigt.. Händer ju rätt mycket där nere om allt är som det ska!!!
  • Libra77
    bringiton14 skrev 2014-05-15 09:50:35 följande:
    Vi har tid 2/6. Har verkligen svårt att slappna av, det känns jätteläskigt :(
    Hej där!

Hur går det för dig?.. några dagar närmare VUL nu...Glad

Jag har haft ont till och från så helt omöjligt att slappna av och dagarna går sååååå långsamt!
  • Libra77
    Hej Darling!

Tråkigt att höra...Gråter

Skönt att ni kommer igång så snabbt igen! Läste förut att någon skrev att det för många är större chans att lyckas med FET.. eftersom
    kroppen  då slipper hormonsprutorna innan, och är mer naturligt redo...jag håller tummar och tår nu för er!Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Libra77
    bringiton14 skrev 2014-05-18 23:05:09 följande:
    Hej på er!

Darling - tråkigt att höra. Ja skönt att ni kommer igång snabbt igen! Vill gärna fortsätta följas åt om du vill :) Håller tummarna!!!!

Libra - jag mår väl ganska bra.. Är dock väldigt trött och tiden går urlångsamt! Hade en tung dag idag, less på det mesta och lättirriterad. Vet inte om det beror på hormoner el rädslan att det inte ska gå vägen. Känner mig ganska osäker och ängslig.. Hoppas hoppas det går vägen :)
    Hej!

Jag är också trött... svårt att koncentrera mig på jobbet idag. Tiden går verkligen jättelångsamt. Är inte ens en vecka sen TD...
    Osäker  är jag också.  Ganska kraftig molvärk ibland, känns som mensen ska komma vilken sekund som helst. När jag powerwalkar får jag ont i nedre delen av magen på ena sidan...vet inte vad det kan vara, men det försvinner när jag vilar.. magen är jättesvullen.. brallorna sitter jättetajt.. visst jag gick upp några kg under behandlingen, men det är extremt nu.. känner mig så tjock..vill inte köpa nya brallor heller innan VUL i alla fall. Hoppas allt är som det ska..tycker jag känner för mycket!!..är ju så svårt när man inte vet hur det ska kännas! En kollega till mig är i 12 veckan just nu, och ska på sitt första BVC besök i morgon...tänk  om man ändå hade kommit så längt!
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-05-19 08:27:07 följande:
    Tack tjejer, min största oro nu är att lill eskimån inte klarar upptiningen, den stackarn var ju nedfryst redan som spermie. Idag var det dags för första äl-testet och det va negativt. Bra för då vet jag att jag börjat testa i rätt tid. Är ju omslaget man vill åt. En annan sak som oroar är att om det blir så att insättning blir på helg, då prioriteras såklart et framför fet. har man riktig otur så blir det inställt pga färre personal på helgerna.

Känns lite ledsamt att tänka på att ny ruvarstart kan bli i stort sett samtidigt som vul/ul hade varit om det första grynet stannat.

Hoppas att ni mår bra!

bringiton 14 fortsätter gärna följas åt :)
    Hej!

Nice att ni kommer igång så fort igen! Nu håller vi tummarna att det är en riktig super-eskimå som väntar i frysen

Hur fungerar dt med FET? Tar man bara tester hemma och så ringer man kliniken när det är dags? Behöver du ta några hormoner under behandlingen?  Kram
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-05-20 11:26:30 följande:
    Ska göra fet i naturlig cykel så då är det helt utan mediciner. Började med äl-test igår på CD12. Testerna ska göras på morgonen. När jag får omslag ska jag ringa kliniken och får då tid för insättning 3 dagar senare. Hur många dagar som är mellan omslag och insättning beror på hur länge embryona är odlade. Vår lilla eskimå är en två dagars. Hade negativa tester både igår och idag och börjar redan nojja över om jag kommer få äl denna månad, om kroppen funkar som den ska efter ivf och mf. Är bara att vänta och se!

Ok, det är så det funkar! Helt otroligt att man kan frysa och sen väcka till liv igen! :) Skönt att slippa medicinerna! Jag håller tummar och tår här! Kram
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag