• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Nä de är klart att det ändå blir en annan grej.

Har upptäckt nå skumt, det gör ondare att sticka på vänster sida av magen än på höger. Och båda gångerna jag kört vänster sida så har jag börjat blöda av sticket. Håller tummarna att det ser bra ut på onsdag så att man slipper sticka så många fler dagar :)

Vad kör du för dos gonal f förresten? Jag kör 150.

• Darling82

Har försökt klämma till ordentligt men tror att det helt enkelt är lätare med högra sidan eftersom jag är högerhänt. tror att jag ska köra orgalutranet på höger sida och gonal f på vänster iaf idag.

Jag kör 150 gonal-f. Har till och från mått illa och idag har jag börjat få mensvärk. På ett vis känns det skönt att man märker av behandlingen men samtidigt jobbigt att må dåligt.

Är väldigt svårt att hoppas lagom mycket. Hur många försök får ni via landstinget? Tror att vi får 3. Känns som att man ska ha en väldig tur om det ska funka på gratisförsöken. Men hoppet finns ju där att det ska gå tom att det ska gå på första försöket. drömmen finns ju tom att man ska kunna få flera barn. Min sambo brukar säga att det skulle vara bra med tvillingar på en gång så är det klart sen.

Jag kommer nog fortsätta hoppas och antagligen bryta ihop om det inte går. Enda gången egentligen som vi riktigt tappade tron på att få barn var under utredningen när spermaproven var helt tomma och innan biopsin gjordes. Efter biopsin har hoppet stigit. Är väldigt ovanligt att kunna frysa ner spermier vid biopsin fick vi veta och på Linnekliniken i Uppsala finns ett spermier nedfrysta som vi ev kommer kunna använda till första försöket om de klarar upptiningen.

Tungt med magar och bebisar överallt, men samtidigt har jag tyckt att det varit skönt att kunna låna till sig lite bebisgos. Två av mina vänner har fått bebis under tiden vi försökt. Tycker nästan det varit värre med de bekanta eller så som man har på facebook. Där ramlar det in bebisbilder och ultraljudsbilder titt som tätt.

Vår tid måste komma! Håller tummarna att vi och ni lyckas nu vid första försöket! Då skulle det dimpa ner bebisar typ i jan/feb eller nå sånt va?

• Darling82

Håller med om att det är riktigt skönt att kunna skriva om sina funderingar med någon som är i samma situation och förstår vad det handlar om. Vi pratar mycket med varann och mycket med vänner men de som aldrig varit i situationen själv förstår ändå inte riktigt hur det känns.

Vi håller precis nu i samma veva på och ska köpa hus (köpa det hus vi idag hyr) så det är mycket kring det och det är bra att kunna skringra tankarna lite. Jag har lätt att grotta ner mig i saker och ting annars.

Hur bor ni förresten? Vi bor som sagt i hus ett äldre hus den äldsta delen är från 1800-talet någon gång, i en k-märkt by 7 km från Gävle. Så vi bor som på landet fast nära stan kan man säga.

• Darling82

Dubbelspruta - check. Va lite trögare att sticka orgalutransprutan men gick bra. Fick dock nån hudreaktion direkt efter, klias och rött. Hoppas det går över snart. Hur gick det för dig?

Jo vi mår mysigt, låter iofs trevligt att bo i stan också :)

• Darling82

Ja sved gjorde det också. Klias fortfarande och har blivit ett rött lite svullet märke. Magen börjar se lite misshandlad ut nu.

Hoppas ännu mer nu att vul på onsdag ser bra ut. Vill inte ta så många av den där sprutan!

Mysigt att bara kunna gå och ta ett glas vin på vägen hem sådär.

Sedan sprutstarten har jag inte vågat dricka nå alkohol. Ingen större uppoffring iofs då jag inte dricker så ofta.

Dags att försöka sova trots kliandet! Godnatt!

• Darling82

Somnade iaf och när jag vaknade var det borta :)

Ska till läkaren 8:30 och innan det ska jag lämna blodprov. Sen ska resultaten skickas från Gävle till Linnekliniken i Uppsala och sen hör de av sig under dagen.

När har du tid imorn?

Kände mer mensvärk igår. Idag är det lugnt.

Längtar till imorn!

• Darling82

Gick bra, även fast läkaren här i Gävle är väldigt speciell. Blodprov togs och sen ultraljud, resultatet skickades sen till Linnekliniken och de ska ringa mig under dagen och då får vi veta om det blir fortsatt behandling eller om äp kan planeras. Hade 16-17 äggblåsor och den största var 18 mm. Hade riktigt ont efter vul. Tror och hoppas det blir äp snart för mig med. Väntar med spänning på telefonsamtalet :)

Va kul att ni fick veta att äp är snart. Tar du ägglossningssprutan imorn då eller?

Tänk om vi har sån tur att allt går vägen. Vågar knappt hoppas på det men gör det ändå.

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag