• Ponyo

Tryck i underlivet

Ja det är nog nåt sånt. Man sa vid en koll i vecka 34-35 att min dotter låg tidigt mycket djupt. Kände henne hicka i höfthöjd. De trodde hon skulle komma ut inom en vecka då jag hade värkar, men hon höll sig inne till vecka 38 :) Med nummer två känner jag nu i vecka 28 att hon ligger med huvudet ner och hickar, men det där trycket nedåt har inte kommit än så hon är inte fixerad :)

• Ponyo

Jag kan säga att du märker när det börjar hända saker på riktigt :) Det brukar inte ske så subtilt. Slemproppen kan luckras upp pö om pö, men det brukar vara MYCKET slem, mer och tjockare än de rikliga flytningar man kan ha, och ibland med slemmiga strimmor av blod. Hade lite sånt men minns inte om det var före vattnet gick hemma. Men olika för alla, dock verkar det rätt gemensamt att det liksom går in på en heeelt annan tydlig skala och nivå när det kör igång på riktigt! :) Undrar hur det blir när min nr två föds men kommer vara redo med jättebindor hemma från vecka tidigt 30-nånting.... Man vet ju aldrig :)

Svar på tråden Tryck i underlivet