• Carutt

Minskad foster rörelse?

Ring förlossningen. Man skall ALLTID göra det när man känner minskade fosterrörelser. Oftast är det ingenting men det är skönt när man får det bekräftat.

• Carutt

Du ska begära att få komma in och dom kommer förmodligen be dig komma in när du förklarar läget. Du ska ringa förlossningen och inte skriva här.

Anata skrev 2014-04-09 18:53:31 följande:
    Men för att fe de bekräftat så måste dom undersöka en eller hur? Var går gränsen? Nu har hon inte rört sig på ett tag. Alltså inge sprakar eller slag. Jag kan känna lite bubbel ibland men de är jo ändå inte samma sak. Detta är helt nytt för mig. Grabben var aktiv hela tiden.  Jag känner inte av henne på samma sätt. Är äckligt trött har en j huvudvärk.

• Carutt

Ja och du ska ringa förlossningen om du är orolig eller om något känns konstigt. Dom har hört allt så du behöver inte skämmas

• Carutt

Jag var i vecka 33 när jag ringde förlossningen och sa att jag hade minskade fosterrörelser, sa precis så. Till svar fick jag, okej kom hit så tittar vi på det. Min barnmorska sa flera gånger att jag alltid ska ringa förlossningen om något känns fel. Har du verkligen ringt och sagt att du inte känner bebis lika mycket? Vilket som så ska du absolut runga NU, och förklara det för dom och begära att komma in, nekar dom så ringer du annan förlossning , Häng inte på familjeliv!

• Carutt

Vad skönt att dom tog emot dig. Kan tänka mig att du känner ett mer lugn nu:)

Svar på tråden Minskad foster rörelse?