Minskad foster rörelse?
Efter egna erfarenheter så råder jag dig att kontakta förlossningen och begära ctg och ultraljud och det redan idag! Gå på din känsla!
Efter egna erfarenheter så råder jag dig att kontakta förlossningen och begära ctg och ultraljud och det redan idag! Gå på din känsla!
Om du har minskade fosterrörelser så ska du ringa, det är jätteviktigt! Jag vill verkligen inte skrämmas men ring och förklara hur du mår och fosterrörelsernas minskande. Be om att få hjälp! Tog dom urinprov på dig idag?
Låter väldigt konstigt att du blir mött så. Det står inget om att du talat om fosterrörelserna, har du sagt det? Låter också väldigt underligt att du inte ens fick lämna urinprov idag, då man bör kolla t.ex. äggvita i urinen som är ett tecken på havandeskapsförgiftning. Du nämner stark huvudvärk och trötthet. Hade jag varit du hade jag krävt en kontroll med ctg och ul. Har du fler förlossningar i din stad? Isf vänder du dig omgående till en annan! Var jobbig, kräv hjälp!
Och jag upplevde precis samma sak! Har väldigt svårt att tänka mig att dom bemöter på det sättet som mot ts vid såna här tecken. I v 34 var jag ca 30 min från att förlora mitt barn, ALDRIG att jag skulle vänta för att jag inte vill ringa sjukvården. Mitt barn var väldigt sjuk i magen och minskade fosterrörelser var ett tydligt tecken på det. Därför hade jag ringt direkt, inte frågat på Familjeliv men ändå inte tagit åt mig av råden. Vill du hellre riskera barnets liv ts?
Bra ts att du ringde och sa som det var! Nu hoppas vi att bebisen mår bra därinne! Skönt att du är på plats nu i alla fall.