• Anata

Minskad foster rörelse?

Hej!

Idag var jag inne hos min BM på MCV då jag hade as ont igår snackade men Förlossningen i Göteborg och dom sa att de var inget som dom kunde göra på Jouren. Så jag skulle kontakt min BM vilket jag var hos idag.

Min puls var på 94 när bebisens hjärta var på 153. Då har jag inte känt foster rörelse på 12 när jag kom till henne. 1 slag och 2 sparkar. Detta var vid 12:15. Nu här vid kl 14 så kände jag att hon trycker mot mitt Venusberg och att hon rycker lite. Men INGA flera sparkar.

Igår hade jag F ont och idag är hon inte lika aktiv! Är detta normalt? Är de något jag ska oroa mig om? Min graviditet har inte varigt enkel och den har tagit mycket på mig både Fysiskt och Psykist. 

Jag vet inte vad de kan vara. Mitt hjärta säger att någon är inte som de ska vara. Men läkarna säger att allt är som de ska vara :/

Detta är andra barnet och jag har ca 8 år i mellan.

• Svar på tråden Minskad foster rörelse?
  • Anata

Hej!

Jag är i vecka 30. Men enligt ultraljud så vecka 28. Men ultraljudet stämmer inte med verkligeheten

• Anata
    Carutt skrev 2014-04-09 18:38:43 följande:
    Ring förlossningen. Man skall ALLTID göra det när man känner minskade fosterrörelser. Oftast är det ingenting men det är skönt när man får det bekräftat.

Men för att fe de bekräftat så måste dom undersöka en eller hur?

Var går gränsen? Nu har hon inte rört sig på ett tag. Alltså inge sprakar eller slag. Jag kan känna lite bubbel ibland men de är jo ändå inte samma sak. Detta är helt nytt för mig. Grabben var aktiv hela tiden. 

Jag känner inte av henne på samma sätt. Är äckligt trött har en j huvudvärk.

• Anata

Om jag har fattat detta rätt. Så är minskad foster rörelse när babisen är mindre aktiv?

Fan vad dum/Dumma frågor. Men är första gången en händer!

• Anata

Carutt!

Okej! Just nu är jag så in i helvetes trött och de har jag inte varigt innan. Redan igår hade jag huvud värk och ringde in! Då säger dom att de inte är något dom gör på akut tid. Och då hade jag as ont. 

Idag har jag huvud värk ont hon är inte lika aktiv och jag har F ont mellan benen! Ena ut om man säger så

• Anata
    vindruvan skrev 2014-04-09 19:59:34 följande:
    Om du har minskade fosterrörelser så ska du ringa, det är jätteviktigt! Jag vill verkligen inte skrämmas men ring och förklara hur du mår och fosterrörelsernas minskande. Be om att få hjälp! Tog dom urinprov på dig idag?

Nej! De tog minuter innan vi hittade henne hjärta ljud. Men hittade navelsträngen. Hennes plus var på 153 och min på 94. Innan vi hittade hjärtljudet så lyssnade vi på båda sidorna på magen! Fast vi kände henne på höger sida. Sen lyssnade vi ett tag. Och nu kan jag knappt gå utan att de gör as ont i ljumskarna!

• Anata
    vindruvan skrev 2014-04-09 20:13:13 följande:

Finns ingen anledning att låta bli att ringa till förlossningen. Förvånad över att du inte redan har gjort det! Ring!

Pga  detta 

"Hej på er. 
    Igår ringde jag till förlossningen och fick upprätta lite oro. Men idag när smärtan finns här och de trycker på livmoderhalsen som fan. Då säger hon i telefonen att de är inget dom gör något åt på jourtid. Och de är upprepade, återkommande smärta så jag får vänta tills imorgon och snacka med min barnmorskan. Ursäkta mig. Jag ringde igår för att få svar på frågor. En gång för flera veckor sedan. Och nu idag. Hur fan kan de vara återkommande, upprepade. "

Detta är från min andra tråd! 

• Anata

Jag har en bestämd tid på torsdag. Ärlig. Jag drar mig för att ringa sjukhus. Just för deras bemötande. Vilket gör ont i mig

• Anata

Jag ligger på sjukhuset nu. Och gör ctg. 3 gånger har hon varigt under 120 och värkar på 30. Så vi får se vad som händer

• Anata

20:45 ringde jag förlossningen. Kryss i taket för en snäll sköterska som lyssnade på mig isf att käfta med mig.

• Anata

1300 gram ca. Hjärtljud på 150 för de mesta. Mest troligt en flicka då inget annat sågs. Och hon ligger nere. Så nu får jag åka hem. :)

• Anata

1300 gram ca. Hjärtljud på 150 för de mesta. Mest troligt en flicka då inget annat sågs. Och hon ligger nere. Så nu får jag åka hem. :)

• Anata

Väl hemma o ner gosad i sängen. Nu känner jag henne igen. Tack vare deras tryckande och kännande

• Anata

Idag har hon rört sig! Inte sparkat som innan men hon rör sig :)

Tack för att ni sparka mig i röva och bekräfade att jag inte var dum i huvudet. Tänk bara på att de är inte alla man kan skriva så till! 

Tack

Svar på tråden Minskad foster rörelse?