sf mått 43 cm!
Tycker inte du ska gå runt och vara nervös. Högt sf mått kan man ha av flera anledningar så som vattenmängd, livmoderns vinkel, barnets storlek och placering
Själv hade jag ett sf mått som rusade iväg ganska tidigt och det blev flera tillväxtultraljud av den typen du ska på idag. Konstaterades att det var tal om MYCKET fostervatten och en stor bebis. Fick träffa en förlossningsläkare vid 3 tillfällen i slutet för att diskutera ev. igångsättning. Nu la barnet även i säte så det föranledde en del extra diskussion om huruvida man skulle försöka vända ett större barn.
Tyckte läkarna lyssnade på mina tankar och önskemål inför förlossningen. De kollade lite på vad de stod om min tidigare förlossning och tyckte att vi skulle vänta med en igångsättning till iaf en vecka över bf för att man önskade ett bra värkarbete om det nu skulle bli en stor bebis, vilket man kunde riskera att inte få om man körde med en igångsättning.
Så några dagar tidigare än de normalt gör på omföderskor fick jag tid för ett vändningsförsök där de fick runt bebis i rätt läge utan problem. På bf kommer första spontana värken och 5h senare föddes han på naturlig väg 4,3kg stor, 200g mindre än den sista storleksbestämning de gjorde.
Är helt övertygad om att det kommer gå bra för dig också.