Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar

Blockmongo

mr me skrev 2014-04-08 08:08:37 följande:
    Jag försökte endast hitta en förklaring till varför relativt få reagerar negativt på användandet av ordet mongo. Det är betydligt fler som blir uppretade om man säger (eller skriver) neger än om man säger mongo, trots att man egentligen borde tycka att det skulle vara tvärtom.

Om du har något att anmärka i sak på något av det  jag skriver så är du välkommen att göra det. Att komma med raljanta utläggningar som faktiskt inte lyckas med så mycket annat än att stryka under min poäng är föga konstruktivt för din sak så att säga.
    Om du menar att det är motiverat att i detta sammanhang raljera över vänsteranhängare (som du gör) är det väl lika motiverat att kommentera detta? 

Om du tycker att det jag skrev understryker DIN poäng så säger det mer om din läsförståelse än om något annat. 
  • Voluptuous Shalimar
    mr me skrev 2014-04-08 08:27:44 följande:
    "Jävla mongo från Kongo"

Jodå, det har man allt hört...

Ja, det du skriver understryker min poäng. Inte sakinnehållet i texten, naturligtvis, utan bara det faktum att du skriver inlägget utan att riktigt förstå sammanhanget.

Och givetvis får du kommentera och anmärka på vad du vill, men det är önskvärt med något uns av saklighet i ett inlägg. "Mongo" är ett skällsord som används relativt obehindrat även i den politiskt korrekta sfären av människor som aldrig skulle drömma om att säga neger. Det var med det som bakgrund jag tog mitt avstamp och försökte förklara varför det kan tänkas vara så.
    Det JAG ville påvisa var att du inte verkar kunna skriva ett inlägg utan att slänga en skopa ovett över vänstern och/eller någon antirasiströrelse. I detta fall handlade ts om uttrycket mongo, men du lyckas trots detta inte hålla dig till saken utan hystar på ett tvångsmässigt sätt ur dig en floskel om vänstersympatisörers brist på intelligens. Detta är typiskt dina inlägg och ett smärre störmoment om man ogillar dylika påhopp.
  • Voluptuous Shalimar
    Themis skrev 2014-04-08 18:09:34 följande:
    Lättast att bara strunta i triggida individer.

Låt inte dina mentala antikroppar binda irreversibelt till deras argumentations frestande epitoper, ty härav följer enbart onödig försurning.

Du har förstås helt rätt Försurning är bara tråkigt!
Svar på tråden Blockmongo