Blockmongo
Voluptuous Shalimar skrev 2014-04-08 07:42:56 följande:
Uppenbarligen är många högeranhängare inkapabla att tala om politiska motståndare utan att hela tiden använda nedsättande termer samt diverse invektiv. Jag vet inte om jag ska låta mig dras ner till samma nivå och ifrågasätta hur begåvat detta verkar, eller om jag bara ska luta mig tillbaka och låta dem skälla sig trötta. //blatte som aldrig utsatts för rasism, vänstersympatisör samt ickerasist.
Om du har något att anmärka i sak på något av det jag skriver så är du välkommen att göra det. Att komma med raljanta utläggningar som faktiskt inte lyckas med så mycket annat än att stryka under min poäng är föga konstruktivt för din sak så att säga.
puss skrev 2014-04-08 07:11:39 följande:
Folkgruppen heter mongol, inte mongo. Omg.
puss skrev 2014-04-08 07:14:45 följande:
Orkar inte läsa skiten, orkar inte rätta mitt eget inlägg heller. Skitrasist.
Mongofolket är en etnisk folkgrupp i Kongo.
en.wikipedia.org/wiki/Mongo_people
Nu lyckades även du stryka under min förklaring till varför mongo uppfattas som ett relativt okej skällsord, så jag tar den en gång till:
"Förmodligen beror det på ordets något invecklade etymologiska bakgrund och det faktum att människor som hyser vänstersympatier, vilka oftast är de som sparkar bakut över upplevd rasism, sällan är tillräckligt skärpta för att förstå innebörden av det de säger."