Någon mer barn som inte fäste blicken vid 4 månader?
Problemet med spädbarn är ju att ett avvikande beteende kan ha så många olika orsaker och hur saker utvecklas och därför blir man så lätt orolig.
Min dotter var sen redan språkligt redan under joller-perioden, barnläkaren sade oj, oj oj. Idag är hon 5 år, fortfarande språkligt sen men likväl ett barn som kan prata i bisatser, säga vad och hon vill och fungera bra i gruppen även om uttalet och grammatiken har en del övrigt att önska sig.
Men jag måste få fråga. Blodprov och magnetröntgen låter ju som att misstänker grava orsaker. Hur mycket har man undersökt själva synen och hur mycket har ni fått hjälp med att stimulera synen?
Jag antar att blinda barn (nu säger jag inte att ditt barn är blint) utvecklas långsammare än seende barn rent motoriskt. Dragningskraften att röra sig borde ju vara lägre om man inte lockas på det sätt seende barn gör. Har ni fått någon information om vad blinda barn brukar kunna göra vid olika åldrar för att kunna sätta hans övriga utveckling i relation till det?
Hur fungerar han på taktil stimulering. Drar han huvudet åt sidan om du klappar honom på kinden.