Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Bebis vägrar vagn, sele och sjal - jag kommer inte ut!

Hur sitter han i sele/sjal? Sätter du i honom inne eller ute?

• Flickan och kråkan
    MsSelphie skrev 2014-04-07 15:13:53 följande:
    Flickan och kråkan: Jag har provat att sätta honom i grodposition på magen och nu senast på höften. Detta har jag testat i både sele och sjal. Oftast sätter jag honom i bådadera inomhus men har även provat utomhus. Någon enstaka gång har det fungerat om jag har stressat ut genom dörren så fort jag har fått dit honom. Men så fort han inte känner för att sitta där längre så skriker han och slår hejdlöst tills jag plockar ur honom igen.

Jag fattar inte! ...
    Kommer han upp ordentligt med huvudet i manducan? Dragkedjan ihopdragen? Lite lurig ålder där när de är lite för korta för att komma upp ordentligt. Närmare halvåret så är det tillräckligt långa för att ha armarna utanför. Har du testat på ryggen? I sjal kan du testa att bära framåtvänt i buddha-position. Ska du ut och rasta hundar så antar jag att det är rätt stillsamt, kanske i skogen eller park eller liknande. Inte lika bekvämt som bärare, men många små gillar det. Jag har burit mina inne så.
  • Flickan och kråkan
    MsSelphie skrev 2014-04-07 15:42:44 följande:
    Flickan med kråkan: Jag ska prova att dra ihop dragkedjan. Han är ju ändå ganska stabil i nacken så det kan fungera. Jag ska även kolla upp hur man sätter ungen i buddahposition i sjalen. Han verkar gilla bäst att sitta utåtvänd även i famnen så det KAN fungera. Tack!!
    Men utan spädbarnsinlägg så ska dragkedjan vara ihopdragen med ett så litet barn. Har du inte det med ett så litet barn så förstår jag att han protesterar .

"Buddha" ser lite festligt ut, men ergonomiskt för barnet, och jag har i alla fall haft glada galoscher på det viset. Man behöver ju inte åka kollektivtrafik eller gå och trängas på en stormarknad med liten framåt .
Svar på tråden Bebis vägrar vagn, sele och sjal - jag kommer inte ut!