Inlägg från: scanmia |Visa alla inlägg
  • scanmia

Bebis vägrar vagn, sele och sjal - jag kommer inte ut!

Kan du amma i sjalen? Mina snuttisar har periodvis bara varit nöjda om de haft tillgång till bröstet och det har gått ganska smidigt att både sjal och bärsele. Jag kan skotta snö och amma, kratta löv och amma, men inte kasta boll till hund och amma.

Annars har du testat en eller två minuters knäböjar med bebben i sjalen? För att vagga till ro. Eller trappgående? Som uppvärmning för dig innan promenaden och för att vaggas in bebisen. Och sedan undvik att stanna till helt under promenaderna. Vagga eller knäböj vid stoppljus. Det gör bajsupplockning liiite komplicerat, men oj vilken motion!

Lycka till! Det går över...

• scanmia
    MsSelphie skrev 2014-04-07 15:42:44 följande:
    /Hundarna får sina långa promenader på kvällarna som det är nu. Det är värre när jag ska till BVC och MÅSTE gå en bit med en skrikande unge i sjalen. :/
    Hundarna kommer att klara det fint med morgon- och kvällspromenader och kortare kissrundor under dagen. Dra fram aktiverande leksaker, klickern, och aktivera inomhus under de veckor som den här perioden varar. Ingen orsak att ha dåligt samvete för ett sådant hundliv
Svar på tråden Bebis vägrar vagn, sele och sjal - jag kommer inte ut!