Inlägg från: Anonym (börjar bli nervö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (börjar bli nervö)

Hur blir det denna gång?

Hej

Hoppas att nån av er kan ge mig svar på min fråga.

Det gäller min förlossning som kommer ske, i sommar.

Lite bakgrund:

Mitt 1 barn är fött med kejsarsnitt (pga säte och tillväxthämmad, dom mäte oxå om jag skulle kunna födda ett barn i säte)sen har jag fött 4 barn vaginalt, som bara blivit större och större och nr. 5( allså sista vaginala förlossningen var riktigt stor,4600g)
    sen min nr. 6 är född med kejsarsnitt pga säte och moderkaka som låg i vägen kom in i vecka 34 med störtblödningar, så det bestämdes att vi skulle göra kejsarsnitten samma dag.
    Hade fått en tid i v. 38 för planeratsnitt med jag fick sövas och snittades. Hon var stor för att vara född i denna vecka 2875g, och hade nog varit en riktig klump, om hon hade fått stanna.

Nu till min fråga hur blir det denna förlossning?
    Blir det snitt igen el vad tror ni?
    Vill ju inte ha en bamse bebis då nr. 5 fastnade med axlarna och jag hade inte kraft kvar att pressa ut henne,(vill inte behöva genomgå det igen) så dom fick larma och hela rummet fylldes av personal, som höll i benen på mig och 1 tryckte och drog uppefrån och ner på magen, så hon pressades ut. av hennes vikt.

• Svar på tråden Hur blir det denna gång?

Känns som att snitt är att föredra, just eftersom att dom verkar bli större och större.( vad jag förstod av min BM, så brukar man inte få igångsättning pga av storleken) Men vad jag förstod sa brukar man kunna få snitt pga av mina 2 tidigare snitt. (Nr. 1 och med nr. 6).

Och med barnpassning vi bor ca 1,5 timmes bilfärd till förlossning, så man hinner fixa barnvakt osv.eller så kan man lämna in dom på morgonen på dagis/förskola och min make hämta dom på eftermiddan, så gjorde vi förra gången.

När brukar man kunna ta upp detta på mvc?

Hur gör man då? träffar man en läkare el kan BM skriva en remiss, och så ringer man själv till dom som planerar in operationschemat?

Jag ska träffa min BM i vecka 25, räcker det att jag tar upp det då?

Svar på tråden Hur blir det denna gång?