Inlägg från: En blå giraff |Visa alla inlägg
  • En blå giraff

Studera heltid med barnen hemma på heltid, andra med erfarenhet?

Jag tycker det låter kämpigt. Jag skulle ha ordnat med dagisplats åt det stora barnet. Man måste ju inte nyttja platsen så mycket om man inte vill. Varför vill ni ha båda hemma på heltid? Onödig stress för hela familjen att man ska försöka klämma in studierna samtidigt som man tar hand om barnen. Om storbarnet går 9-14 så hinner man ju plugga en del på den tiden och det är ju ändå en kort dag för barnet.

• En blå giraff

Sjuksköterskeprogrammet brukar bestå av ca 50 % praktik, men det är ju olika när den praktiken är. När man har praktik är man ju borta motsvarande ett heltidsjobb. Har du tänkt göra hela utbildningen utan dagis åt barnen eller bara nu i början?

• En blå giraff

OK men det låter väl rimligt att du försöker men är beredd i så fall att skjuta upp pluggandet om det inte fungerar. Jag kan tänka mig att det går bra iallafall första tiden på utbildningen så länge ni inte har praktik. Men om du får en praktikplats dit det är en bit att åka (inte säkert du får praktik där du bor) kan det säkert bli väldigt stressigt att ordna det med barnen. Såvida inte din man kan vara helt ledig under de perioderna. Jag förstår inte problemet med att ha en 3-åring halvtid på förskola, men man tänker och prioriterar ju olika. Känns det fel för er ska ni såklart inte ha det så.

Svar på tråden Studera heltid med barnen hemma på heltid, andra med erfarenhet?