Ang rätt vecka
Hej er på andra gravida mammor!
Ni är säkert mer införstådd där med hur sjukhuset på Ultraljudet räknar veckorna!
Jag har en sån här dum sist där dom säger en vecka bara för att dom är räknat ut de på Ultraljudet. MEN den tiden stämmer inte över ens med verkligheten. Vad gör man då? Här kommer historian.
Jag hade min sista mens den 12 September 2013 Jag hade då min ägglossning den 26 September. Vilket är samma dag som vi hade sex. Sen igen den 28 September. Detta då gör att jag idag är i vecka 30 (29+3)
Men enligt ett ultraljud som vi gjorde när jag var i vecka 19 så säger dom så här.
Mensen den 25 September ägglossningen den 9 Oktober. Alltså de stämmer jo inte alls.
Mellan den 7-24 Oktober var jag iväg. På besök hos min son som inte bor hos mig. Som i en före detta tjejkompis lägenhet. Och hade inte ens verkligen viljan eller något att vara otrogen mot min dåvarande fästman som nu är min man.
Enligt sjukhuset så har jag varigt otrogen bara för att deras dator "ultraljudet" säger de. Efter en tabell på foster storlek.
Nu känns de väldigt kränkande mot mig att en jävla dator har rätt att säga att jag har varigt något jag inte har varigt. Detta gör då oxå att jag är extremt stressad i min kropp/känner mig stressad, orättvist behandlad mm! Vilket har i sin tur bara stärkt på min förbi mot sjukhus och sjukhus personal som INTE tar sig tid att lyssna eller liknande. Alltså personal som kan allt vet allt och tänker inte ändra sin tanke. Alltså helt jävla ut dömd.
För ca 2 veckor sen hade jag så jävla ont i min mage att jag kunde knappt vara still. Men när jag ringer 1177 och pratar med dom. Dom förstår och lyssnar. Så säger dom ringer förlossningen. När jag väl ringer dit. Då får jag detta till bemötande.
Här går vi efter ultraljudet och enligt de är du bara i vecka 26 (25+?) Och de är ehlt OMÖJLIGT att du kan ha sammandragningar eller ens kan känna av ditt foster nu! Jag säger till henne att skippa snacket om vecka då vi är inte är ens om de och jag vill inte veta vad som anser. Utan jag vill veta om de är MÖJLIGT. Då säger hon: Men du måste jo själv känna av om du har sammandragning eller inte! För eller magen blir hård och de känns som mens värkar. Ursäkta mig här nu! Men jag kan inte alls känna av om jag har sammandragningar eller inte då jag har ALLTID spänd/hård bebis mage. Och sen för den delen har jag en skada i ryggen samt foglossning. Hur i h vill du att jag ska kunna känna av detta då?
Men är du helt förlamad säger hon i telefon. Och kort där på säger hon " Du kan ändå inte ha sammandragningar då detta är alldeles förtidigt och de är omöjligt."
Jag totalt knäckt andas djupt och säger till henne. " Tack för hjälpen. Jag ringer ambulansen om jag är i sån stor smärta så att de är möjligt att de kan vara fel! Tack så mycket. Ha en fortsatt trevlig kväll!"
Sen la jag på och ringde en bekant och grät. Är detta något som får hända idag?
Vilken uträkning är rätt? Vågar jag ens åka till dom **** när jag väl ska föda?
Hur blir de om jag kommer in vecka 38 och känner att de är dax. Men enligt dom är jag i vecka 36 och de är INTE dax?
Ja massa oro i kroppen som man inte ska ha!
Någon som vet? Snälla kan ni svara eller något?