Inlägg från: maria diaz |Visa alla inlägg
  • maria diaz

Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?

En halv miljon utrikesfödda saknar egen försörjning i Sverige idag. Alltså ett arbete.
    57% av allt socialbidrag betalas ut till människor som inte ens är födda i detta land.
    Detta visar att politikerna helt saknar den kunskap som krävs för att styra invandringspolitiken.

Samtidigt så tvingas skolor att minska personalen. Det fattas pengar.
    Försvaret har tvingats banta i över 15 år. Det fattas pengar.
    Polisen klarar inte att göra sitt jobb. Det fattas pengar.
    Sjukvården saknar pengar.

Det finns egentligen bara EN sak som får mer och mer pengar varje år.

• maria diaz
    Ingram skrev 2014-04-17 00:47:03 följande:
    Jag tror de flesta förstår att om vi har en folkomröstning i Sverige så får alla svenska medborgare över 18 rösta, det omfattar ju just alla svenska medborgare...oavsett vart du är född.
    Det kommer troligen öka chanserna att förslaget om minskad invandring blir verklighet.
  • maria diaz
    puss skrev 2014-04-17 17:20:54 följande:

det vore oerhört tragiskt.
    Inte för de utrikesfödda i Sverige som redan fastnat i utanförskap och arbetslöshet.
    Deras chanser att komma in i arbetslivet skulle öka dramatiskt om ytterligare invandring bromsades.
  • maria diaz
    puss skrev 2014-04-17 17:30:43 följande:

men det är ju jättebra. tycker du de ska tvångsutbildas och sen tvingas arbeta inom de yrkesområden som vi lider brist på?

eller vad är det som är bra med det?
    Vad menar du med att invandrare ska tvångsutbildas och tvångsarbeta??
    Jag tror att invandrare VILL utbilda sig och få ett arbete.

Men det går inte när det fyller på med 75000 nya invandrare varje år.
    Så många jobb finns det tyvärr inte lediga i Sverige.
  • maria diaz
    Guapa skrev 2014-04-17 23:24:12 följande:
    Jag är mer för invandringen nu när jag är gravid än tidigare. Det är bara invandrare som reser sig för mig och erbjuder mig plats i tunnelbanan :) Senast idag insisterade en ung invandrarkille på att jag skulle gå före honom i kön till kassan på ica för han inte tyckte jag skulle behöva bära matkorgen så länge. Svenskarna tittar mest ner i sina iphones och ignorerar omgivningen..
    Antalet invandrare ska väl inte styras av hur trevliga eller otrevliga de är?
    Jag har massor med goda vänner som är invandrare, men det hindrar inte att jag tycker att invandringen till Sverige varit alldeles för stor de senaste 20 åren.
    Det tycker många invandrare också, som drabbas lika hårt som svenskar av hög invandring.
Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?