Hur gör man bäst för att kaninen ska bli tam?
tikki masala skrev 2014-04-10 11:01:03 följande:
Nu har vi gjort som så att vi har lyft kaninen, klappat kaninen tagit ut kaninen på en matta och bara klappat klappat klappat. Sen har den fått springa omkring på mattan och dottern har legat där och tittat på film. Kaninen springer fram o nosar och har även klättrat över hennes ben. Och ätit popcorn (utan så mycket salt) från våra händer. Så det verkar som att han börjar bli lite tam 
Det enda som jag har lite svårt att se är om det är en kille eller tjej.
Kan man lägga upp en bild här så kanske någon kan svara på vad det är för kön?
Nu har jag en omplacering, den trevligaste lilla dvärgvädur jag träffat. Tack och lov var han öronmärkt så kunde hitta uppfödaren annars hade han varit helt okänd sen har jag en lejonhuvad kanin som jag köpte som lite unge hos uppfödare, ej märkt men kända föräldrar.
Om man lägger kaninen på rygg så klämmer man lite på könet så ploppar det ut lite, om det blir som en tratt med runt hål så ska det vara en hane och blir det som en springa så är det en hona.
Du skulle ju kunna kontakta en uppfödare som bor i närheten av er och fråga ifall du kan få hjälp med att könsbestämma kaninen annars. Uppfödare brukar vara väldigt trevliga och hjälpsamma.