Hjälp mig snälla!
Hej.
Nu är det så att jag och mitt ex har börjat bråka rejält angående när han ska ha våran son osv..de har fungerat bra nu med att han kommer hit varannan dag och att sonen sover hos honom varannan helg (lördag till söndag) sonen är bara 16 månader så då han ännu är liten tycker jag som mamma att det är bra att ta det sakta i början osv. Och sonen har bara haft mig till den största delen sen han föddes..visst jag och pappa har försökt två gånger sen han föddes men det slutar alltid men att vi gör slut då det verkligen inte fungerar..och sista gången vi försökte så var det från min sida bara pga våran son..att han skulle få växa upp med båda sina föräldrar men det insåg jag snabbt att det inte gick.
Jag och pappan bor ca 5 mil ifrån varandra och har som sagt försökt att han kommer hit varannan dag osv men han börjar nu att han vill ha sonen längre som tex åka iväg till sthlm (han kommer därifrån,släkt där) i sex,sju dagar och jag tycker att det är för tidigt..är jag dum som tycker det? Någon måste ju tala för sonens vägran..och jag känner att pappan känner inte inte sin son klokt som jag gör..och han är väldigt mammig. Och som i sommar vill han ta med honom till Värmland, sommarstugan i två veckor och de sa jag nej till direkt..att nästa sommar då han är äldre osv..jag vet hur det är i den där sommarstugan nämligen..mycket folk, alkohol, stim och inte tryggt då hans pappa gärna lämnar över sin son för att göra vad han vill och känner för.. vilket han gör med mig..han ska få göra saker som han vill osv..så var det när vi var tillsammans också¨nämligen..han har inte förstått att när man har barn så kan man inte göra allt det där man gjorde innan man fick barn..
Nu hotar han med familjerätten osv..senast igår. Det värsta är att han vill inte diskutera om allt detta när sonen sover för natten utan i matbordet när han är med..och det hatar jag för sonen ska inte få höra oss höja röster osv..matro ska han få men nej..och igår började han hota och vara kaxig mot mig..tycker att jag har varit snäll som har gått med på att han ska få träffa sin son så mycket som möjligt men nu börjar det gå åt skogen...vill ju att sonen ska ha en bra kontakt med sin pappa men hur ska de gå när han är dum mot mig i mitt hem?
Oj detta blev långt..sorry..
men jag behöver verkligen få kontakt med någon som har det som jag.