Skrik vid sömn
Behöver lite tips gällande min dotter som är snart 7 månader och hennes sömn. I 1,5 månad har det varit lite tufft. Hon skriver varje gång hon ska sova, men inte för natten...då går det jättebra! Förutom de tre senaste nätterna dock, så jag hoppas innerligt att det är tillfälligt... När det är dags för natten har vi tvättat, läst saga, spelat speldosa och sagt gonatt...sen lämnar vi rummet och går dit med väldigt jämna mellanrum tills hon somnar vilket har tagit allt från 5 till 30 minuter, så alldeles fantastiskt! Men dagarna är hopplösa...hon fullkomligt gallskriker!! Det går OK i vagnen, men är alltid gnäll och så stretar hon som en "ostbåge"...tills hon av utmattning somnar. Har testat lägga henne så fort jag märker att tendensen till trötthet, ifall hon är känslig för sin sömncykel, men det kvittar.
Tar upp henne i famnen, då lugnar hon sig men när jag lägger ner henne så skriker hon igen. Det kan ta allt från 10 min till 1 timme... Förstår inte vad det är och vad vi kan göra!?!
De första månaderna gick vi med bärselen på dagarna, men sen slutade vi med det och i början gick det över förväntan, men sen efter nån vecka så började skriket. Hon är för övrigt en otroligt glad liten tös, nyfiken & go!
Har testat att gå därifrån, dock aldrig längre än typ en minut...sjunger för henne, spelar speldosan osv...försöker med allt. Blir ju lite orolig att det vänt även när det gäller natten, men jag tänker positivt att det är tillfälligt...kanske sen det blev ljusare när vi ska lägga henne.
Tacksam för hjälp!