Inlägg från: LillaLady |Visa alla inlägg
  • LillaLady

Unga blivande mammor i december 2014

fler än jag som verkligen inte riktigt har fattat att ni är gravida?? haha
    har så svårt att förstå att det faktiskt växer något i magen. 
    Eftersom jag i vanliga fall har problem med magen med diverse värk, illamående och toalettbesök så känner jag mig typ som vanligt, (nästan, det är snäppet värre nu..) 
    Längtar såå efter att få se/höra något som tyder på att det lever något där inne som skapar allt.. Glad

Dum spiro, spero
  • LillaLady
    Tillaan skrev 2014-04-23 11:42:25 följande:
    Ja, jag fattar 0, har ständig molvärk och ömmande bröst. Mår illa som en gnu och är såååå varm.

Men önskar så att det kom en liten kula också :)
    Jaa, en liten kula istället för de man har nu.. Är toksvullen o ser ut som om jag har svalt en ballong.. xD 
    Dum spiro, spero
  • LillaLady
    kossan skrev 2014-04-25 13:12:41 följande:
    Jag tror förresten att mitt illamående har satt in nu... :(
    Hela dagen igår kände jag mig olustig och lite småillamående och åt nästan ingenting. Imorse mådde jag likadant men tvingade i mig frukost, nu när jag skulle äta lunch så va jag så hungrig så det kurrade i magen men bara jag kände lukten av min mat så fick jag kväljningar.... Nu har jag petat i maten.
    Ge mig tips på vad som är lättare att äta. Ni som redan mår illa har säkert några tips! Jag måste ju överleva arbetsdagarna, helst utan att kräkas!!!! (Ångesten sätter in nu, ganska rejält!!!!!)
    Jag mår illa typ jämt, men tack o lov inte utav så mycket olik mat. Så här trycks allt in typ.. ;) 
    Men ljusa frallor med bara vanliga pålägg är annars väääldigt toppen. Det är det jag äter hela tiden på jobbet. :) 
    frallor och tub med skinkost är räddningen :) 
    Dum spiro, spero
  • LillaLady

Mitt illamående är bättre. mår fortf illa , men inte alls lika mycket som förut. Går in v.9 imorgon. Försöker googla om det är normalt. första gången jag faktiskt är lite nojig över att det kanske går åt fanders. Kan bero på att jag ska berätta för mormor o morfar idag. HJÄLP! hihi :D Mormor fyller år idag så tyckte att de kunde va passande att ge bort en fotoram med texten att bilden kommer i december.. ;)
    O eftersom jag väntar ett barn o inte ett missfall så kan jag ju lika gärna berätta. typ. Men .. börjar bli nojjig ändå.. haha

Dum spiro, spero
  • LillaLady
    Tillaan skrev 2014-04-28 11:48:34 följande:
    Gick in i vecka 9 igår och det är faktiskt den veckan där dolk oroar sig mest, läste det igår ^^
    Men berätta du, skulle det gå åt helvete så lär de ju få reda på det då och då kanske det kan vara skönt att få stöd.

Jag mår sämre ovh sämre, försöker jobba idag. Men spyr av matlukten, jobbar ju i kök..
    Haha jaha, ja men de kan nog stämma det.. :)
    Ja det gick ju bra o berätta iaf, o de verkade glada iaf! :) att bli gammelmormor o gammelmorfar innan 70 känns nog rätt bra :)
    Jo precis, o för bövelen vi måste ju förstå att vi väntar barn o inge missfall.. haha även om man nojjar sig.

usch stackare :(( Hoppas verkligen det släpper för dig snart!!
    Dum spiro, spero
  • LillaLady
    Tillaan skrev 2014-04-29 18:44:06 följande:
    Precis, vi kämpar på och jag försöker njuta varje dag av det här - fast det är svårt när man mår illa.
    Kallar ni era magar något?
    Min kallar vi för Sture, fast den ska såklart inte heta det sen ^^

Å vad roligt att berätta :D
    Vill också, får
    Gå ut med det den 25 maj, då är jag 12+0, alltså v. 13 :)
    Nej den har fått något namn ännu.. 
    gulligt med Sture!! hihi

Ja vi kände som så att vi ville gå ut med det till de nära eftersom det skulle kännas bättre om de då visste om varför man skulle va ledsen om de gick dåligt. Än så länge har vi ju inte direkt fått nå direkt jublande dock, iaf inte från mina päron.. :/
    Men de där gör man ju självklart som man vill med! Men är det ingen som vet något alls?? :O :D Måste va såå svårt att hålla tyst!
    Dum spiro, spero
  • LillaLady
    Tillaan skrev 2014-04-29 20:11:16 följande:
    Känns skönt att ha ett namn att kalla magen för, köpte Stureost idag och blev helt varm i kroppen. Haha!

Tråkigt när de inte blir så glada som man trott, är ju ändå en rätt stor grej.
    Ingen tror att vi någonsin ska ha barn, så det ska bli jättekul att se allas reaktioner.

Jag har sagt till fyra kollegor, som är rätt tighta med mig och ifall det skulle hända mig något.
    Sen två tjejkompisar och sen min mamma. Jag är en väldigt orolig person i grunden så
    Behöver folk som kan hålla mig uppe och lugna mig.
    Annars vet ingen, förutom sambon förstås ^^
    Förstår det! :D

jo, precis.. men men.. ja alla verkar tro att det absolut inte var planerat från vårt håll. vilket det är.
    o när jag berättar kan jag inte visa mig totalt helt jätteglad eftersom jag är så orolig över hur de kommer reagera! :(

åh men då vet ju några iaf!! :D skönt det iaf, så man har några att prata med.. hihi :)
    Dum spiro, spero
  • LillaLady

Fick idag höra av en kollega att det såg ut som om jag hade gått upp lite i vikt.. haha Hela 4 kg sen första april typ.. OMG typ.
    Går in i v.10 idag! :)

Fick köpa mina första gravidbyxor i helgen!! De enda byxorna som jag kom i ordentligt gick sönder i fredags, jag halka lite på en isfläck... (Y) O tänkte att då var de lika bra att köpa gravidbyxor hihi! :D Tamejfan det skönaste plagget jag ägt! Inget som spänner o har sig kring magen..
    Dum spiro, spero
  • LillaLady
    kossan skrev 2014-05-09 20:20:10 följande:
    Eller vi kanske inte har någon BF-lista? Det kanske är därför jag inte hittar den? :p
    Jorå, vi har en. Men den ligger så lååångt bak så den har nog blivit glömd.. haha :P
    Vi kanske, som någon annan föreslog, ta upp den igen när det är mer säkert? Jag vet inte. Eller skriva om en och sen hålla den vid liv! :D
    Dum spiro, spero
  • LillaLady
    LillaLady skrev 2014-05-09 21:24:31 följande:
    Jorå, vi har en. Men den ligger så lååångt bak så den har nog blivit glömd.. haha :P
    Vi kanske, som någon annan föreslog, ta upp den igen när det är mer säkert? Jag vet inte. Eller skriva om en och sen hålla den vid liv! :D
    GLÖM det jag skrev! haha tänkte jag skrev i en annan tråd. :D Men vi kan ju kanske skapa en!! :D
    Dum spiro, spero
Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014