Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Skiträdd för förlossningen!!!

du kommer inte att märka det ens för du har en förlossning att koncentrera dig på. Dina tankar kommer vara fullt fokuserade på vad du ska göra och instruktionerna du får ifrån barnmorskan.

ja du kommer förmodligen och känna en del smärta men den smärtan är inget du kan specificera ,  jag tyckte mest krystandet påminde om att vara megabajsnödig och ha mensvärk samtidigt.  det är det närmaste jag kommer.

Och ja det var mäktigt att känna hur kroppen arbetar på egen hand.  Så häftigt! 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Chiquita07 skrev 2014-03-31 19:13:34 följande:
    Jag har aldrig förstått hur man ska krysta ens. Alltså hur mkt måste man ta i för att det ska hända något? Antar att jag kommer få den där det-här-är-totalt-omöjligt känslan..
    mitt sista barn föddes på bara två krystvärkar,  första krystvärken då kom huvudet och axlarna, sen andades jag genom nästa värk för samla kraft och vid nästa värk sa det "plopp" och så kom han ut....   totaltid : 4 minuter. 

du behöver inte förstå hur man krystar - det gör kroppen åt dig automatiskt. Du behöver bara följa med och göra det kroppen säger åt dig. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Skiträdd för förlossningen!!!