Inlägg från: Chiquita07 |Visa alla inlägg
  • Chiquita07

Skiträdd för förlossningen!!!

Jag är i v 31 och tänker mer o mer på förlossningen. Jag är mest rädd för utdrivningsfasen, liksom när det töjs ut där nere o trycker på. Jag är väldigt feg i vanliga fall o har haft både tandläkarskräck och  sprutfobi men har blivit bättre med åren men jag har tex aldrig vågat pierca naveln (fastän det var min högsta önskan när jag var ca 15 år, nu är jag 21 år) så hur ska man våga få igenom en fölossning om man inte ens vågat pierca sig? Det modigaste jag har gjort är tagit hål i öronen när jag var liten men det skulle jag inte ens våga göra nu i 20-års åldern.... Jag vill inte höra några skräckhistorer men undrar hur ni som haft en bra upplevelse upplevt utdrivningsfasen?

• Svar på tråden Skiträdd för förlossningen!!!
  • Chiquita07
    mortilltre skrev 2014-03-31 18:38:05 följande:
    Mäktig!!
    Hur hanterar man smärtan? Alltså jag antar att det inte går undvika känna hur det töjs och spänner, men är det på samma sätt det känns när man var oskuld typ o killen skulle föra in den för första ggn? Det gjorde ju riktigt ont eftersom man var så himla trång...
  • Chiquita07
    elyse skrev 2014-03-31 19:05:50 följande:
    Jag tänker tvärtom; jag känner massor av kvinnor som aldrig för sitt liv skulle pierca eller tatuera sig, men har fött flera barn vaginalt!

Hur har du tänkt kring bedövning?  
    Jag har tänkt ta så mkt smärtlindring man kan få, åtminstone ryggbedövning och om det är möjligt, något som bedövar själva slidöppningen..
  • Chiquita07

Jag har aldrig förstått hur man ska krysta ens. Alltså hur mkt måste man ta i för att det ska hända något? Antar att jag kommer få den där det-här-är-totalt-omöjligt känslan..

Svar på tråden Skiträdd för förlossningen!!!