• tösami

Ont i snittet efter träning

Hej! Jag snittades med akutsnitt för nästan 10 veckor sedan och har gått promenader de flesta dagarna sedan dess. Var på återkontroll för 2 veckor sedan och fick ok att börja träna igen. För 3 dagar sedan var jag på ett spinningpass (bara 30 min) och sedan dess gör det ont i snittet. En hanterbar smärta absolut, men den verkar inte gå över alls. Jag ringde MVC men nästa lediga tid var inte förrän om en månad.

Har någon annan fått ont efter träning? Är det något man bör kolla upp eller går det över av sig själv?

• Svar på tråden Ont i snittet efter träning
  • Annelie 76

Det tar 6månader till 1år innan det är helt läkt, det gör det med alla operationssår. Tänk på att de skurit itu dina muskler och de ska sättas ihop igen. Du ska nog ta det lugnt ett tag till och prova igen om ett par, tre veckor.

• Lindsey Egot the only one
    Annelie 76 skrev 2014-03-28 15:43:44 följande:

Det tar 6månader till 1år innan det är helt läkt, det gör det med alla operationssår. Tänk på att de skurit itu dina muskler och de ska sättas ihop igen. Du ska nog ta det lugnt ett tag till och prova igen om ett par, tre veckor.

Helt sant!

Många tror att de kan göra som normal förlösta kvinnor när de blivit snittade men det är 4 gånger så lång konvalens på en operation än på en som fött via vaginan om hon inte spruckit muskulöst dvs.

Det är ju bara att tänka själv att de har skurit genom alla hudlagren, fettet, bukmuskulaturen, bukhinnan och livmodern för att få ut barnet. Sedan har de sytt igen allt lager för lager.
Svar på tråden Ont i snittet efter träning