Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Hur mycket kostade era barns student?

Min son tar studenten till sommaren kläder ca 1500kr studentmössa 1000 kr mat + drickA 3500kr studentflack 500kr ( vill inte gå på bal )

• Anonym (...)
    solskina skrev 2014-04-15 20:53:47 följande:
    flaket 500kr kostym 2000kr skjorta 500kr 100 dagars festen 1000kr skylten 500kr studenthatt kommer inte ihåg  festbiljett vet inte än om han går.  Vi har bilen (mustang) att åka till bjudningen i. Vi har festlokalen själva hos svärföräldrarna. Maten har jag inte räknat med än. 

Tom Araya skrev 2014-04-15 21:25:42 följande:
    Detta låter rätt överdrivet för en gymnasiestudent i mina ögon, om man inte skiter pengar. Vad är grejen med att göra detta så stort, när det egentligen inte är det?

Undrar jag oxå fira så stort för att förmodligen bli arbetslös :-O! Ingen mening min äldsta tar studenten till sommaren och blir absolut inte så dyrt han börjar högskolan efter sommaren efter de blir han ju något då e de annan sak
  • Anonym (...)
    Amnia skrev 2014-04-16 13:43:13 följande:
    Inte en enda person i min dotters klass blir arbetslös.

Inte ? Mycket märkligt då det finns många ungdomar som inte får jobb om dom bara ha gymnasiet. Har alla redan garanterat jobb ? Kanske lättare om man gått yrkesinriktad linje då de har ju inte min son så han är inget efter gymnasiet utan måste fortsätta på högskolan
  • Anonym (...)
    JECJ skrev 2014-04-16 19:53:24 följande:
    troligtvis så går dom flesta vidare till högskola och universitet. Det är ju det vanligaste idag, och då kallas man inte arbetslös.

Jo men under sommaren är man ju arbetslös om man inte får sommarjobb som jag tvivlar på att alla får!
  • Anonym (...)

Och tolkade det som alla fick jobb direkt efter gymnasiet i klassen

• Anonym (...)
    Amnia skrev 2014-04-17 00:15:05 följande:
    De går naturvetenskap. Det finns också en massa ungdomar som är driftiga och har ett stort nätverk. Mina barn ska såklart läsa på universitet.

Ok konstigt de får jobb alla då det bara är en förberedande utbildning för högre studier :-O sen hjälper de ju inte hur driftiga man är om man inte har utbildning .
  • Anonym (...)
    Amnia skrev 2014-04-17 11:43:56 följande:
    Du får det att låta som att få ett jobb för unga är omöjligt. Det är det inte. De flesta unga har faktiskt ett jobb. Min dotter kunde välja och vraka mellan 3 jobb hon blev erbjuden över sommaren.

Jaha du pratar om sommarjobb jag pratar om tillsvidare tjänst
  • Anonym (...)
    Anonym (KHL) skrev 2014-04-17 10:22:33 följande:
    Jo det finns många människor som bara har gymnasieutbildning som får fina jobb, sen har vi ju människor som av andra skäl blir lyckade. En utbildning betyder inte alltid något speciellt!

Beror på vad som räknas som fina jobb. Man kommer tyvärr inte långt i dagens samhälle med bara gymnasiet
  • Anonym (...)
    Tom Araya skrev 2014-04-18 00:05:18 följande:
    Det finns massor av yrken där utbildningsnivå från skola är gymnasium.

Ok glad iaf mina barn fortsätter studera efter gymnasiet och inte nöjer sig med att sitta i kassan på Ica ! Dom har ju mig som exempel som bara är personlig assistent med skit lön, men hade inte samma förutsättningar i deras ålder då jag blev utslängd hemifrån som 15 åring , och blev gravid som ung .
  • Anonym (...)
    Anonym (KHL) skrev 2014-04-19 15:24:16 följande:
    Det behöver knappast bli så även om jag inte förstår vad som är felet i det, så mycket märkvärdigare är det inte att vara ingenjör direkt. En bra lön är olika för olika människor och har med att göra hur man är uppväxt tror jag, sen finns det många exempel på folk som har bra positioner utan någon utbildning. Min sons vän har idag en chefsposition på Dice (gör tv- spel) och min systerson är chef för ett av norrlands största fastighetsbolag och båda dem har bara gymnasiekompetens.

Ok märkvärdigare är de kanske inte men bättre lön iaf .
Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?