Inlägg från: Anonym (Lilja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilja)

Hur mycket kostade era barns student?

låter extremt dyrt. 

Dottern får en uppsydd klänning från sömmerska  för 900 kr inför balen , studentklänningen en vanlig slät enkel vit köps in för ca 400 kr (hon har några hon väljer på) 

skor lånar hon av mig 

Samåker flera stycken till balen och dom delar på bensinpengar

Har ingen extrem mottagning ,  smörgåstårta och vanlig tårta med närmaste familjen samma kväll. Dagen efter kommer lite andra släktingar på middag och då blir det grillbuffe vi ordnar själva. Kanske 1000 kr för kött, tillbehör och gott att dricka. 

Alltså det är student vi pratar om , inte ett bröllop. 

Vi har pengar men det är så här dottern vill ha sin student och då gör vi som hon vill ha det. 

• Anonym (Lilja)

Eftersom blocket , tradera och bröllopssajterna dräller av balkläningar/tärnklänningar/festklänningar och jag också ser att dom inte får begärda priser för dom så kommer ni tyvärr gå bet på klänningen när ni försöker sälja den. 

Titta runt lite på sajterna och se vad folk tar för sina klänningar.

Kom också ihåg att klänningar i lite udda färger eller udda utföranden är mer svårsålda en enkla klänningar .  extra noga att tänka på när klänningen är köpt utomlands och kanske inte ser ut som " alla andras" klännningar.

förlåt för mitt sidospår men ni får inte ut dom pengar ni tror. 

• Anonym (Lilja)
    Anonym (kurra) skrev 2014-03-28 16:10:40 följande:
    Men detta har jag svårt att tro på, att sy upp en klänning tar ganska lång tid och den ska provas flera gånger etc. Blir urusel timlön med bara 900, tro mig jag har sytt mycket och vet vilket jobb som ligger bakom.

Kan aldrig tro att någon gör det för 900 kronor, särskilt inte om tyget ingår. Om det inte är en potatissäcksklänning eller nåt, eller en halvfärdigt billig variant som bara behöver personanpassas lite snabbt i passformen.
    tyget är en gåva från mormor och sömmerskan är en bekant till familjen.  

Det är inte bara snobbar som kan ha kontakter vettu...  
  • Anonym (Lilja)
    Anonym (pia) skrev 2014-03-28 18:56:16 följande:
    Men då kostade klänningen mer än 900 fastän det var någon annan som betalade tyget
    ja men vi talar om den faktiska kostnaden JAG betalar vilket var vad Ts eftefrågade. 

Ska man räkna in värdet på alla gåvor omkring studenten så höjs nog priset för oss alla i den här tråden.  Nog även för Ts också.
Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?