MuppinCowboy skrev 2014-03-28 00:41:11 följande:
Visst får man lov att tycka att studentmottagningar osv är viktiga men man får också lov att tycka motsatsen, själv var jag faktisk inte så intresserad utan föredrog att ta det lugnt
Det handlar alltså inte om hur mycket man lägger på barnkalasen eller studenterna utan behovet att visa för andra hur mycket man lagt, det viktiga verkar ibland vara vad det kostat istället för att barnen haft det roligt.
Att föräldrar sparar till sina barn ser jag som något fint och omtänksamt oavsett om det handlar om en bil eller studentfest osv, att välja det dyraste bara för att man kan och sen berätta vitt och brett känns mer som om det är för föräldrarna inte för barnen.
Klart man får, men alla är så hätska och otrevliga. Jag inser att jag själv blev arg, men det har ju sina anledningar...
Ja jag känner inte igen mig i alla fall. Är som sagt van vid såna mottagningar och ser det faktiskt inte som världens lyxfester och jag frågar inte heller människor vad deras student kostat, och deras föräldrar har heller aldrig haft behovet att berätta det för mig eller andra.
Mamma skulle förmodligen bli väldigt ledsen om jag anklagade henne för att fixa studenten åt sig själv... Så är absolut inte fallet här i alla fall. Jag är väldigt glad att jag fick dansa och ha kul på balen med sambon och vänner, väldigt glad över att få åka flak med mina klasskamrater, väldigt glad över att träffa släkten efter med middag och fest. Det betydde mycket för mig och är i mina ögon inget onödigt.