• Anonym (S)

Hur mycket kostade era barns student?

Låt ungen ha samma skor på bal och student, du el ungen kan sätta upp håret, limmo ja ni kan skjussa. Sen glömde du några tusen till champanjefrullen och present till huvudmentorn samt en studentsemester till ungen i 2 veckor utonlands med

• Anonym (S)
    Anonym (Studenten) skrev 2014-03-27 17:44:13 följande:
    Det är en klippning, inte styling.
    Nyfiken gul skrev 2014-03-27 17:21:13 följande:
    varför så dyra klänningar om dom inte återanvänds?  det känns ju helt galet , ni vet att ni inte får tillbaka pengarna för dom om dom säljs vidare sen .   Varför inte lägga pengar på vettiga kläder som kan användas igen senare istället.  min studentklänning har jag fortfarande kvar efter 18 år och den använder jag faktiskt fortfarande vid bättre tillställningar.  (en vit spetsklänning) 
    Balklänningen har vi sagt åt henne att den får hon sälja sen. Den kommer inbringa en helt OK slant, den är köpt utomlands och kostar mer i Sverige. Vi lät dottern bestämma kläder helt och hållet själv, vi vill ge henne en student som hon vill ha den. Det finns flera skäl men det viktigaste är att hon sannolikt tar studenten med betyg som är tipptopp. Om inget stort händer. Det tycker vi är värt att fira och belöna.

Andrahands värdet i balklänningar från utlandet är...200kr, ja jag kan min sak så dår har ni gått bet men det är era pengar som ni förlorar :)
  • Anonym (S)
    Anonym (Studenten) skrev 2014-03-27 17:57:52 följande:
    Hade vi inte haft råd med förlusten skulle vi inte köpt klänningen från första början. Sedan tror jag att den ger mer än 200 kr med tanke på dess märke. Det är inte skräp från Primark.
    Anonym (Mupp) skrev 2014-03-27 17:51:40 följande:
    Firar man studenten så stort? Hon har ju inte doktorerat.
    Vi gör. Jag skapade tråden för att få reda på hur låg eller hög slutnota andra fick.

Jag jobbar som sagt mer exklusivt en så kära du
  • Anonym (S)
    Anonym (pia) skrev 2014-03-27 20:18:53 följande:
    Jag tror inte det är så onormalt . I den skolan och den linjen mina barn gick är det högst normalt med en lite finare tillställning för släkten och närmaste vänner

Vad går man då?
    cirkusmusen skrev 2014-03-27 20:10:17 följande:
    Varför ens skapa en tråd om det isf? Vad ville du komma fram till? Antagligen vet du redan att ni betalat mer än de flesta och när någon påpekar det blir du sur? Så vad var egentligen meningen med tråden? Seriöst hur gammal är du? Du låter som en 5-åring som fått den största klubban på tivolit och måste skryta om det.

Dock skall ju ungen enl ts läsa till läkare så undra hur det kalasen kommer kosta när en sketen student som alla måste gå igenom så det är inget unikt med det liksom
  • Anonym (S)
    puss skrev 2014-03-27 19:00:11 följande:
    Ska man inte läsa vidare så blir ju detta den enda fest man får. Lika bra att go all in.

Men ungen ska ju läsa vidare enl ts
Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?