Inlägg från: Anonym (pia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pia)

Hur mycket kostade era barns student?

Vad gnäller alla för att det blir dyrt. Har man god ekonomi r det inget fel att lägga en slant på studentfirande.
    För en del är summorna TS skriver en spottstyver.
    Vi hade catering men studentmiddagen inkl dryck kostade 15000 kr, kostym skjorta och slips nästan 5000.

• Anonym (pia)
    Anonym (Studenten) skrev 2014-03-27 17:50:51 följande:

Äntligen svar som jag efterfrågade. Vad hade ni för mat och dryck och hur många gäster? På ett ungefär.
    Ca 30 gäster , hyra lokal, 3 rätters samt dryck, serveringspersonal.
  • Anonym (pia)
    cirkusmusen skrev 2014-03-27 20:10:17 följande:hö
    Varför ens skapa en tråd om det isf? Vad ville du komma fram till? Antagligen vet du redan att ni betalat mer än de flesta och när någon påpekar det blir du sur? Så vad var egentligen meningen med tråden?

Seriöst hur gammal är du? Du låter som en 5-åring som fått den största klubban på tivolit och måste skryta om det.
    Jag tror inte det är så onormalt . I den skolan och den linjen mina barn gick är det högst normalt med en lite finare tillställning för släkten och närmaste vänner
  • Anonym (pia)
    Anonym (S) skrev 2014-03-27 20:23:46 följande:

Vad går man då?
    Dock skall ju ungen enl ts läsa till läkare så undra hur det kalasen kommer kosta när en sketen student som alla måste gå igenom så det är inget unikt med det liksom
    En helt vanlig gymnasieskola , natur
  • Anonym (pia)
    WhiteOleander skrev 2014-03-27 22:38:57 följande:
    Du ser inget problem med slöseri så länge man har råd?
    Jag ser inget slöseri
    En del köper en kamera för 25000
    andra köper en cykel för 20000
    medan andra köper fälgar för 15000'
    Själv köpte jag skidor för 12000 samt la 30000 på en resa.
    Många köper svindyra bilar och motorcyklar

Om någon istället vill samla släkt och vänner för att fira en händelse ser jag inget fel i det
  • Anonym (pia)
    WhiteOleander skrev 2014-03-27 22:53:44 följande:
    Det är inte konstigt att du inte förstår att det är slöseri med tanke på slit och släng samhället du växt upp i.
    Att bjuda på fest är väl inte slit och släng. Det enda vi konsumerar är mat och dryck och äta måste man. Och jag köpte 1 par skidor även om de var dyra för jag hade inga
  • Anonym (pia)
    frökenO skrev 2014-03-27 23:53:18 följande:
    Jag tog studenten förra året och kostnaderna i TS ligger nära genomsnitt som rådde i min klass. Alla hade stort och påkostat studentfirande.
    Så var det hos också i alla fall hos de som läste Natur, de andra har jag dålig koll på
  • Anonym (pia)

Vad är det för fel på catering, vi hade stadens bästa restaurang plus serveringsersonal

• Anonym (pia)
    Harvester skrev 2014-03-28 08:56:18 följande:
    Men asså 6000 för en klänning och 2000 för ett par skor? Du fattar nog själv att det är onödigt dyrt, du kan hitta supersnygga kläder för halva det priset så jag indrar lite varför du frågar? För att skryta hur mkt ni har råd att lägga? Nej, alla lägger inte fantasisummor på barnens student..
    Man berättar inte vad kläderna kostar där vi bor , så skryt är det inte, Vi brukar inte diskutera ekonomi med våra bekanta
  • Anonym (pia)
    Anonym (Lilja) skrev 2014-03-28 18:47:48 följande:
    tyget är en gåva från mormor och sömmerskan är en bekant till familjen.  

Det är inte bara snobbar som kan ha kontakter vettu...  
    Men då kostade klänningen mer än 900 fastän det var någon annan som betalade tyget
  • Anonym (pia)

25000 är inte en gigantisk summa för alla, för en del är det en skitsumma

• Anonym (pia)
    Anonym (mormor) skrev 2014-03-29 21:25:00 följande:
    Räcker nästan till en segelbåt,  fullt utrustad,  i slutet av säsongen -  vissa har mer glädje av att segla sommar efter sommar...
    Finns många som kan lägga 25000 på studenten och en miljon på segelbåt
  • Anonym (pia)

TS flicka siktar på läkarlinjen , då har hon gått natur och har nog MVG i samtliga ämnen.Om nu familjen har bra ställt och vill fira henne med fina kläder och en lite högtidligare fest för nära och kära kan jag inte se nå got fel i det.

• Anonym (pia)
    Anonym (mormor) skrev 2014-03-29 22:37:42 följande:

MVG i alla ämnen på natur är bra -  har studenten en ensam förälder firas det  inte så lyxigt ändå.  Som väl är fanns flera stipendier genom skolan.   Den nybakade var helnöjd -  tro det eller ej.
    Man får rätta mun efter massäcken, men finns det en stor massäck kan man använda den .Vad är det för mening att ha ett stort bankkonto om man inte får använda det till att glädja omgivningen
  • Anonym (pia)
    Anonym (mormor) skrev 2014-03-29 22:55:57 följande:

massäck?
    Sorry ,lite onykter igår. Korrekturlästa aldrig, Synd att det inte går redigera, tror alla utom du förstod .
Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?