• jannej

Hur mycket kostade era barns student?

Ca 25-30000 tusen men kläder och presenter kommer att användas under lång tid

• jannej
    Anonym (vaaaa) skrev 2014-03-31 17:14:23 följande:
    Frågan är om det märks att bröllopet kostar så mkt pengar? Sedan måste jag fråga vad det är som kostar så mkt pengar? och vad är det som gör att ni vill lägga så mkt pengar på bröllopet?
    Kommer inte ihåg exakt men så här var det ungefär
    Klänning         7000
    ring                   5000
    frissan             1500
    mat 80 kuvert ggr 500  40000
    hyra danslokal    2000
    Liveband              8000
    kyrkan                  1000
    blommor             3000
    bartender            2000
    sprit vin öl           10000
    Busstransport     3000
    städning             1000
    gemensam frukost morgonen efter  50 ggr 100 kr
    bröloppssvit        3000
    Sen tillkom lite av varje

• jannej
    Anonym (vaaaa) skrev 2014-03-31 19:39:00 följande:
    Stod ni för bröllopet själva? 
    Det här var min dotters brölop och det stod jag för
  • jannej
    Fjärilslarv skrev 2014-03-31 19:53:21 följande:
    kostade de 1000kr för dem att gifta sig? för oss var vigseln gratis och det var i svenska kyrkan.
    dricks
  • jannej
    Fjärilslarv skrev 2014-03-31 20:04:04 följande:
    öh va ger man dricks till kyrkan?
    Man ger dricks om man får en tjänst som man tycker är värd att belöna
  • jannej
    Anonym (mormor) skrev 2014-04-14 00:47:30 följande:
    Och du tror att alla akademiker är högavlönade?  Och inga blivit änkor(änklingar eller tvingats skilja sig??
    Var skriver BB att hon tror att alla akademiker är högavlönade ? Man kan vara högavlönad utan att vara akademiker. Själv har jag gått 9 årig grundskola och ligger på nästan en miljon.
  • jannej
    Anonym (mormor) skrev 2014-04-14 10:14:50 följande:
    Och man kan ha kämpat enormt för att skaffa sig en utbildning  och jobb i paritet med utbildningen,  gift sig och skaffat  barn med en jämnbördig partner med välavlönat arbete  -  verkligen inte  ha intentioner att "leva på bidrag  eller ha underbetalt vårdyrke"   -  och drabbas av sjukdom och olyckor.

Då är det inte alltid självklart att lägga 40-45 000 på något som inte ens är en bedrift längre utan är självklart idag;  att gå ut gymnasiet!
    Om någon vill lägga de summorna , av vilken anledning har du att klaga på det De pengarna vi lade på barnens student är inga pengar vi saknar. Största utgiften var middagen med släkt och vänner
  • jannej
    Anonym (mormor) skrev 2014-04-14 10:50:55 följande:
    Anonym(BB)  har en väldigt föraktfull syn på sina medmänniskor;  typ de som inte spenderar en massa tusenlappar när deras ungar går ur gymnasiet är bidragstagare och/eller har valt att jobba i lågavlönade vårdyrken!   Vem är det som klagar på vem!?
    Tycker nog att hon har en föraktfull attityd mot att du inte accepterar att att folk lägger stora pengar på studentfirande
Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?