Inlägg från: Anonym (cluj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cluj)

tiggarna i Lund (centrum)

Jag är svensk och bor i Rumänien. Jag träffade min bf i malmö och vi flyttade, för Rumänien är på uppgång och Sverige är på nedgång.

När jag var hemma och besökte släkten så höll jag på att skratta ihjäl mig när jag noterade dessa dumma naiva svenskar som förvånades över romer till höger och vänster från skåne och upp till dalarna... Sedan blev jag rädd. Det verkar som svenskarna tror att Romerna dykt upp som svampar ur marken. Inte en enda svensk har ifrågasatt hur de kom hit. Det tar tre dygn och ca 3000kr att åka från Rumänien till Sverige den billigaste vägen. 3000kr är inget en (och inte flera) fattiga människor lägger på att resa runt europa.

Fråga er:

Hur kom de hit? Med bil? Med buss? Med flyg?
    Hur kommer de till sin plats där de tigger varje morgon? Ser ni dem på bussen?
    Varför sitter det bara EN person vid varje affär/postlåda/bankomat/systembolag?
    Varför ser ingen av dem utmärglad ut? Varför väger de runt 100 pannor allesammans?
    Varför har de alla samma typ av skylt med ett antal barn (Som de övergivit hemma) och trots att de inte kan språket är alla skyltar på svenska?

Nu skall jag berätta hur det ser ut i Rumänien.
    I Sverige finns platser som Rosengård och Rinkeby, områden som beskrivs som "osäkra" och polis/brandkår/ambulanspersonal mm drar sig för att gå in. De är lugnet själv i jämförelse.
    I Rumänien finns hela byar som ägs av "minoriteten" ca 5 miljoner ?igan. Dessa byar går du inte in i om du inte tillhör deras klan. De kommer att döda dig. Dessa byar är isolserade från resten av Rumänien. Barn blir inte registrerade, de får ingen skolgång. Flickor har inte rätt att lära sig läsa eller skriva, när de får sin första mens gifts de bort till någon inom klanen. (Flickor som rymmer, gifter sig med någon annan, eller gud förbjude är homosexuella. Blir utslängda eller mördade.) Djur torteras för att barn skall lära sig hur man hanterar kniv, som är ett stolt klanvapen. (Googla ?igan och gatuhundar och titta på resultaten. Sedan kan ni börjar fråga er varför ni ser en ökning av försvunna husdjurs-afficher överallt i Sverige!)
    I Rumänien lever husdjuren bakom 3 meter höga staket. Du lämnar inte ditt barn obevakat i en lekpark i Rumänien, och du vistas inte ute på oupplysta platser när det är mörkt.
    Dessa människor är inte en utsatt grupp, de har erbjudits skola, bostäder och arbete. Allt tackar de nej till. För att de uppfostras till att tro att de är guds utvalda flock, och de skall leva som de alltid gjort.
    Saken är den att för att försörja hela klanen så behöver du pengar. Det kommer från tiggeri, prostitution och brottslighet. Klanledarna regerar över de som är lägre i hierarkin, och de måste rätta sig efter dem.
    Det är försent för Rumänien att lagstifta om tiggeri. Sverige har fortfarande chansen.
    Ett land där det finns ordningsregler, som polisen nu inte efterföljer. Regler om skolgång, som inte kommer hållas på för ni är rädda att kränka någon. Skatter och sociala avgifter är till för att skydda landets invånare, men som nu läggs på att handtera det jordskred av problem som kommer av att Sverige har lata regler som inte efterföljs. Så länge någon ger och ger, så finns det alltid någon som tar och tar.

Sverige lade 5,5miljoner bara i januari på romer. Hur tror ni det ser ut resten av året?

• Anonym (cluj)
    absalon skrev 2018-01-18 13:08:03 följande:

Jag brukar snacka lite med tiggarna här i Lund. En del är ganska trevliga. Ett fåtal är otrevliga. Som folk är mest. Ibland stoppar jag en slant eller sedel i burken. Vanligtvis låter jag bli.
    Ibland kommer någon viktigpetter fram och skäller på mig för att jag snackar med tiggarna och/ellere stoppar en peng i burken. Vid sådana tillfällen går jag demonstrativt tillbaka till tiggaren och fortsätter samtalet, samt lägger ytterligare en slant i burken.
    Jag - och ingen annan - avgör vem jag ska snacka med och ge pengar till.Cool

Och DU bistår därmed att kvarvara kvinnor i tiggeri, prostitution och underkastelse. BRA GJORT AV DIG! Du är säkert stolt!
  • Anonym (cluj)
    absalon skrev 2018-02-05 17:24:25 följande:

Som sagt - jag avgör själv vilka jag vill snacke med och eventuellt ge en peng till. Ingen hysteriker ska därvidlag bestämma över mig.Cool

Det är ingen som bestämmer över dig, bara försöker utbilda dig i att din "goda gärning" är raka motsatsen. Men du är säkert sådan som inbillar sig att flickor mår bra av att inte få vara med på simlektioner eller att bortgifte är upp till familjen och inget man som utomstående ska lägga sig i.
    The road to hell is paved with good intentions.
Svar på tråden tiggarna i Lund (centrum)